به گزارش ورزش سه، در تاریخ جام ملت‌های آسیا، هجده دوره از شروع رقابت جام ملت‌های آسیا گذشته و از نکات حائز اهمیت در ادوار اخیر این است که در میان گلزنان تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا، هیچ نامی از پرسپولیس و استقلال در میان نیست.

آخرین بار که در جام ملت‌های آسیا یک بازیکن از استقلال و یک بازیکن از پرسپولیس برای تیم ملی گلزنی کردند، جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۱ دوحه بود که در آن محمد نوری و غلامرضا رضایی از پرسپولیس ایمان مبعلی از استقلال موفق به گلزنی شدند.

پس از آن در طی دوره‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ هیچ خبری از گلزنی بازیکنان سرخابی‌های پایتخت نبود؛ البته لازم به ذکر است در دوره ۲۰۱۹، همام طارق و بشار رسن دو ستاره عراقی پرسپولیس و استقلال در بازی با یمن موفق شدند گلزنی کنند اما در طی این دو دوره خبری از گلزنی سرخابی‌ها نبود.

درس طی ۱۸ دوره حضور، ۳۱ بار بازیکنان تیم پرسپولیس برای تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا گلزنی کردند و و ۲۱ بار بازیکنان استقلال در پیراهن سفید تیم ملی در چهارچوب رقابت تیم‌های آسیایی موفق به ثبت گلزنی شدند.

در این دوره از بازی‌ها، جدای از حضور علیرضا بیرانوند و حسین حسینی اگر شانس گلزنی برای بازیکنان پرسپولیس و استقلال وجود داشته باشد این کار را باید محمد حسین کنعانی زادگان، روزبه چشمی و مهدی ترابی انتظار داشته باشیم.