به گزارش ورزش سه، تیم ملی عراق که در یک بازی هیجان انگیز ژاپن را شکست داد، اولین شگفتی جام ملت‌های 2023 را خلق کردند، عراقی‌ها با شگفتی‌سازی و سورپرایز کردن آسیا بیگانه نیستند، قهرمانی آنها در جام ملت‌های 2007 در حضور تیم‌های قدرتمند آسیا هنوز در ذهن فوتبال‌دوستان باقی مانده.

در آن مسابقات نور صبری گلر عراقی‌ها یکی از ارکان اصلی قهرمانی این تیم بود، صبری در آن مسابقات با واکنش‌های خوبی که داشت و از آن مهم‌تر قدرت رهبری و انگیزه‌ای که به بازیکنان عراق داده بود این تیم را در مسیر قهرمانی قرار داد، صبری عنوان بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های 2007 را کسب کرد تا در این مسابقات بزرگترین دستاورد فردی و تیمی دوران ورزشی‌اش را به دست آورد.

1980528

جلال حسن دروازه‌بان حال حاضر عراق با اینکه در هر دو بازی مرحله گروهی نتوانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد اما مقابل ژاپنی‌ها نقش یک رهبر تمام عیار را ایفا کرد و بازیکنان خط دفاعی عراق را به خوبی مدیریت کرد.

فریادهای این دروازه‌بان در دقایق حساس و واکنش‌هایی که نسبت به هم تیمی‌های خود نشان می‌داد بازیکنان عراق را از لحاظ روحی روانی در شرایط بهتری قرار داده بود تا با اعتماد به نفس بالا به کارهای دفاعی بپردازند، دروازه‌بان عراقی‌ها در این مسابقه خروج‌های موفقی داشت و با جسارت زیادی روی توپ‌های ارسالی از دروازه خارج می‌شد.

1980526

با توجه به شکست ژاپن مقابل عراق و مقایسه ظاهری و رفتاری جلال حسن و نور صبری به نظر می‌رسد که عراق در جام ملت‌های 2023 هم مسیری مشابه 2007 را در پیش خواهد گرفت، اما اینکه مجدد بتوانند عنوان قهرمانی را به دست آوردند سخت خواهد بود.