به گزارش ورزش سه، روزبه چشمی هافبک دفاعی تیم ملی در دیدار مقابل هنگ‌کنگ جانشین سعید عزت اللهی شد و در ترکیب اصلی ایران قرار گرفت.

روزبه که در جام‌جهانی نمایش درخشانی داشت و مقابل ولز گلزنی کرد در یک تورنمنت بزرگ دیگر برای ایران به میدان خواهد رفت و سی و یکمین بازی ملی را تجربه خواهد کرد، او در این مسابقه در کنار سامان قدوس بازی خواهد کرد و وظایفی مشابه عزت‌اللهی در پست 6 تیم ملی ایفا خواهد کرد.

1770003

روزبه پس از تجربه کردن جام جهانی 2018 روسیه، جام جهانی 2022 قطر، تورنمنت کافا 2023، این چهارمین تورنمنت متوالی ایران است که در لیست نهایی تیم ملی حضور دارد و فرصت حضور در میدان پیدا می‌کند، چشمی در 31 بازی ملی خود تنها یک گل مقابل ولز به ثمر رسانده و در این مسابقات نیم‌نگاهی هم به گلزنی خواهد داشت تا گل‌های ملی خود را افزایش دهد.

هافبک دفاعی ایران با سبک بازی که دارد امروز مقابل مدافعان ایران قرار خواهد گرفت تا قدوس با آزادی عمل بیشتری در خط هافبک فعالیت کند و در فاز هجومی حضور بیشتری داشته باشد، عزت‌اللهی و چشمی بازیکنانی با سبک بازی تقریبا مشابه هستند اما روزبه علاقه بیشتری به حضور در نیمه زمین ایران و پوشش حفره‌های دفاعی است و همین موضوع می‌تواند میل به هجوم هافبک‌های کناری و پست 8 ایران را افزایش دهد.