به گزارش "ورزش‌ سه"، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از پیروزی برابر هنگ‌کنگ حرف‌هایش را در نشست خبری اینطور درباره نمایش شاگردانش آغاز کرد: خوشحالیم که سه امتیاز این بازی را گرفتیم. بازی خوبی هم بچه‌ها انجام دادند ولی این همه موقعیت خراب کردن واقعا مربی را به مرز سکته می‌رساند. ما امروز خیلی خیلی موقعیت خراب کردیم و امکان داشت در 10 دقیقه آخر تنبیه هم بشویم. در مجموع اینکه 3 امتیاز را گرفتیم و صعود کردیم خیلی خوشحالیم.
او سپس به تمجید از عملکرد هنگ‌کنگ پرداخت: به تیم هنگ‌کنگ و مربی‌اش هم تبریک می‌گوییم. خیلی بازی خوبی انجام دادند. دنبال پیروزی بودند. اما ما باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر بودیم و موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. یک خوشحالی دیگر هم اینکه بعد از چند وقت کلین شیت کردیم. البته در یکی دو صحنه هم شانس آوردیم و باید گل می‌خوردیم. در مجموع از کسب سه امتیاز، صعود و کلیت شیت خوشحالیم ولی اینکه زیاد موقعیت از دست می‌دهیم ناراحت کننده است.

سوال اول از امیر قلعه‌نویی درباره شکست برابر عراق بود و اینکه آیا شکست ژاپن تغییری در برنامه‌های او ایجاد می‌کند یا خیر که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: طبیعتا مربیان یک سری معادلات برای خودشان ترسیم می‌کنند، اما به هر حال ما در یک مرحله ای به این دو تیم می خوریم. پس ما فقط و فقط به بازی های خودمان فکر می کنیم تا با کیفیت و ارائه یک بازی خوب به مراحل بالاتر برویم. به این موضوع فکر می کنیم و اگر بگوییم نه یعنی به جدول مسابقات نگاهی نداشته ایم. اما بیشتر و بیشتر باید بر قدرت تاکتیکی تیم خودمان تمرکز داشته باشیم.

ویدئو: 322384

سوال بعدی از امیر قلعه‌نویی درباره اشتباهات شاگردانش در زمین و عصبانیت او بود. سرمربی تیم ملی در واکنش به این سوال که دلیل این اشتباهات را عدم تمرکز می‌داند یا موضوعی دیگر عنوان کرد: این حرف را قبول دارم. یکی از مشکلات بازیکنان ایرانی این است که کیفیتی که باید در هر بازی داشته باشند، ندارند. چندین سال است که من مربی با این بازیکنان مشکل دارم. شاید به خاطر بازی ژاپن باشد یا هنگ‌کنگ را دست کم گرفتند. اما اینکه دویدند، خوب بازی کردند و ایجاد موقعیت کردند، این نشان می دهد تیم از نظر تاکتیکی به بلوغ خودش رسیده. اگر موقعیت های ما نصف‌شان هم به گل می‌رفت ما الان 4،5 گل زده بودیم و سوال شما هم تغییر می‌کرد. اینکه تیم ایجاد موقعیت می‌کند و در ساختار دفاعی هم نسبت به بازی قبل بهتر بوده، من مربی راضی‌ام و لی اینکه موقعیت‌ها گل نمی‌شود، ایراد کار است که باید تمرکز بیشتری داشته باشیم. باید هر بازی را به حکم فینال ببینیم. متاسفانه در شکل بازی تیم های ایرانی و بازیکنان ایرانی این مشکل هست.

ادامه دارد...