به گزارش "ورزش سه"، خورخه سامپائولی مدتی است که هدایت تیمی را برعهده نگرفته. گفته می‌شود تیم‌هایی مانند لیون و آژاکس به دنبال جذب او هستند اما پس از مصاحبه آخرش به‌نظر می‌رسد دیگر مانند گذشته چندان علاقه‌مند به مربی‌گری نیست.

او درباره اینکه چگونه فوتبال مدرن و حساسیت درباره کسب نتایج به فلسفه مربی‌گری آسیب زده گفت: «چیزهای خوبی را شاهد نیستم. در اکثر تیم‌ها من بیشتر تلاش‌های مربیان برای اخراج نشدن را می‌بینم. آنها فقط می‌خواهند به هر روشی ببرند و دیگر فلسفه‌ای که با آن بازی می‌کردند را فراموش کرده‌اند.

چیزی که مرا آزار می‌دهد این است که وقتی یک مربی چند بازی برنده نمی‌شود فلسفه‌اش را رها می‌کند و فقط برای بردن تلاش می‌کند. این به فوتبال آسیب زده است. در فوتبال امروزی نتیجه برای مدیران تیم مهم‌تر از فرایند توسعه یا اجرای یک استراتژی مستحکم است و همین باعث شده است که مربیان به جای تفکر در سبک بازی خود، به دنبال راه‌های موقتی برای بردن بازی‌ها بروند. من این وضعیت را قبول ندارم و سعی می‌کنم با آن مبارزه کنم.»

سامپائولی در آخر به سوالی درباره برگشتن به فوتبال پاسخ داد: «من چیزی که فوتبال به آن تبدیل شده را دوست ندارم،‌ اما همچنان مربی‌گری را دوست دارم.»