به گزارش "ورزش سه"، یک روز جدید برای رئال مادرید و یک ویدیوی انتقادی دیگر از داوران. رئال مادرید تی وی امروز به ریکاردو دی بورگوس بنگوئتشیا، داور بازی پنجشنبه شب پیش رو برابر ختافه حمله کرده است.

دی بورگوس آخرین بار بازی جنجالی برابر سویا را قضاوت کرد که رئال مادرید در آن با تساوی 1-1 متوقف شد. دیداری که سرخیو راموس اجازه پیروزی به رئال را نداد و البته داور نیز جنجالی کار کرد.

1984809

تلویزیون رئال خاطرنشان کرده است که با قضاوت دی بورگوس تنها یک بازی از پنج بازی خود را برده‌اند و با توجه به نیاز شدید رئال به پیروزی در زمین ختافه، انتخاب این داور بحث برانگیز است.

1984811

در آن بازی رئال مادرید با ضربه سر عالی کارواخال یک امتیاز را در پیسخوان نجات داد. گلی که تاثیر منفی گل به خودی آلابا در اواخر بازی را کاهش داد. دقایق زیادی، به طور خاص در شروع بازی، بازی‌ شکل متفاوتی داشت و رئال بود که به سرعت دو گل زد و هر دو مردود شدند. انگشت اتهام بازیکنان خیلی زود به سمت دی‌بورگوس، داور باسکی، نشانه رفت.

تحلیل‌های داوری انجام شده در مورد یکی از صحنه‌های مشکوک و جنجالی حکایت از خطای پنالتی واضح خسوس ناواس روی وینیسیوس داشت ولی داور سوت نزد. 

بازیکنان رئال درک نمی‌کردند که چگونه VAR در مورد چیزی که ظاهراً دی بورگوس متوجهش نشده بود، هشدار نداد.  

طبق نظر کارشناسان داوری، این صحنه بدون هیچ شک و شبهه‌ای پنالتی بوده است و داور در آن صحنه به ضرر رئال کار کرده است. بر اساس فایل ویدئویی‌ای که از سمت شبکه دازن منتشر شده، به نظر می‌رسد خود داور هم دقایقی پس از تصمیمش، به اشتباهش اعتراف کرده است.

1984810

دی بورگوس پس از اعتراض وینیسیوس به او می‌گوید: «من اشتباه کردم، البته که وینی، بله، گفتم که من اشتباه کردم

باید دید دی بورگوس که در سوپرجام سال 2017 برابر بارسا رونالدو را هم اخراج کرده بود، در بازی پنجشنبه شب چگونه کار می‌کند.