به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در دیداری سخت و دشوار موفق شد به هر نحوی که شده، در ضربات پنالتی از سد سوریه گذشته و راهی دیدار یک چهارم نهایی شود و ملی پوشان باید روز شنبه به مصاف ژاپن برود. مسابقه ای که انتظار می رفت در دیدار فینال رخ دهد، در دور یک چهارم نهایی برگزار خواهد شد.

تیم های ملی ایران و ژاپن که در دیدار نیمه نهایی جام ملت های پیشین به مصاف هم رفته بودند، حالا یک بار دیگر این مسابقه تکرار خواهد شد و ملی پوشان امیدوارند شکست سنگین سه بر صفر در دوره قبلی را جبران کنند.

این نوزدهمین دیدار دو تیم خواهد بود و نکته جالب و عجیب، هر تیم 6 بار برنده شده و 6 مرتبه نیز شکست خورده و در 6 دیدار نیز کار دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

1985418

نخستین دیدار ایران و ژاپن، در بازی های آسیایی 1951 برگزار شد که دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند. این بازی در مرحله تیمه نهایی برگزار شد و به علت اینکه با نتیجه مساوی تمام شد فردای روز برگرازی، بازی مجدد تکرار شد که ایران سه بر دو به پیروزی رسید.

به طور کلی، ایران و ژاپن تاکنون چهار بار در رقابت های جام ملت های آسیا با هم روبرو شده اند. سامورایی ها در سال های 1992 و 2019 به پیروزی رسید. در سال های 1988 و 2004 بازی دو تیم به تساوی انجامید و ایران تاکنون در جام ملت های آسیا به پیروزی نرسیده است.

آخرین پیروزی ایران مقابل ژاپن به سال 2006 برمیگردد که ملی پوشان در استادیوم آزادی و در مرحله مقدماتی جام جهانی توانستند با گل های وحید هاشمیان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسیدند.