به گزارش "ورزش سه"، وقتی ویتور روکه به بارسلونا پیوست، برخی ادعا کردند که او جای لواندوفسکی را تنگ خواهد کرد و تبدیل به یک رقیب خطرناک برای ستاره لهستانی خواهد شد اما ژاوی در بازی‌های اخیر از روکه به عنوان وینگر چپ استفاده کرده و جایگاه لوا در نوک حمله دست نخورده باقی ماند. در عوض ولی حضور روکه به سود بارسا شده و یک مثلث خوب در این تیم شکل گرفته است.

1976989

روکه در مصاحبه با موندو دپورتیوو و در مورد بازی کنار لواندوفسکی گفت: «من همیشه لواندوفسکی را تحسین می‌کردم. در برزیل که بودم نیز بارها گفته بودم که دوست دارم از او یاد بگیرم و الان همین اتفاق افتاده است. کار با لوا فوق العاده است و او بهترین توصیه‌ها را به من می‌کند. لوا همیشه می‌گوید من جوانم و باید صبور باشم.»

روکه ادامه داد: «او بازیکنی باورنکردنی است، مثل اکثر افراد حاضر در رختکن، لوا بازیکنی است که در تاریخ فوتبال نامش را ماندگار کرده است. من سعی می‌کنم تا جایی که ممکن است از او یاد بگیرم. او همیشه اراده کار و تمرین و درخشش دارد. وقتی تمرین به پایان می‌رسد با او همراه می‌شوم و سعی می‌کنم راهش را دنبال کنم تا هر چه بیشتر یاد بگیرم. لوا به من می‌گوید آرام باشم چون آینده‌ای درخشان پیش‌رو خواهم داشت.»