به گزارش "ورزش سه"، سپاهان که توانسته بود با کسب 65 امتیاز عملکرد بسیار خوبی را از خود در اولین سال مربیگری محرم نویدکیا به جا بگذارد، در دومین سال حضور این مربی نتوانست مطابق انتظارات عمل کند و در شرایطی که خوب مسابقات را شروع کرده بود و تا هفته هشتم نیز عمکرد قابل دفاعی از خود ارائه کرده بود، با شکست 4 بر 2 مقابل گل‌گهر مشخص شد که مشکلات فراوانی در ساختار تیمی‌اش دارد و هر چه به پایان نیم فصل نزدیک شدیم، این مشکلات بیشتر به چشم آمد تا با چند تساوی در شروع دوباره مسابقات پس از تعطیلات عملا امید قهرمانی برای آنها از دست برود.
دور شدن سپاهان از کسب عنوان قهرمانی چیزی بود که در ابتدای فصل با توجه به نوع آماده‌سازی این تیم شاید خیلی قابل تصور نبود، اما به هر حال این اتفاق رخ داد تا حالا آنها در فاصله شش هفته به پایان مسابقات یازده امتیاز با استقلال در رتبه اول و پنج امتیاز با پرسپولیس در رتبه دوم فاصله داشته باشند.
این اختلاف البته در شش هفته پایانی می‌تواند کمتر از چیزی که هست بشود؛ چرا که طلایی‌پوشان اصفهانی در سه هفته آینده دو مصاف سرنوشت‌ساز را مقابل استقلال و سپس پرسپولیس در پیش دارند و نتایجی که سپاهان در این دو مسابقه کسب خواهد کرد، تاثیر بسیار زیادی در تعیین قهرمان لیگ خواهد داشت.

دیدار رفت استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی با یک گل به سود شاگردان مجیدی خاتمه پیدا کرد، ولی در آن مسابقه شاگردان نویدکیا مشکل همیشگی‌شان را در این فصل یعنی سهل‌انگاری در دفاع و بی دقتی در بخش هجومی را داشتند.


سپاهان در اولین مصاف خود روز چهارشنبه در حضور هوادارانش به مصاف استقلال خواهد رفت؛ دیداری که پیروزی در آن برای محرم نویدکیا و شاگردانش برای اینکه ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا را به دست فراموشی بسپارند بسیار حائز اهمیت است و اگر این اتفاق رخ بدهد و پرسپولیس هم موفق به شکست پیکان شود، اختلاف میان سرخابی‌های پایتخت که رقابت نفس‌گیری برای کسب قهرمانی دارند، به سه امتیاز می‌رسد و این موضوع کار استقلال را برای کسب عنوان قهرمانی سخت خواهد کرد. 

دیدار رفت سپاهان و پرسپولیس به میزبانی شاگردان نویدکیا در ورزشگاه امام خمینی اراک با تک گل کمال کامیابی‌نیا خاتمه پیدا کرد. این دیداری بود که محرم نویدکیا برای اولین و آخرین بار طی این فصل هم سجاد و هم شهریار را روی نیمکت قرار داد ولی درنهایت اندیشه‌های او نتوانست بر پرسپولیس چیره شود که در آن مقطع به کسب سه امتیاز مسابقه نیاز مبرم داشت.


از سوی دیگر حتی در صورت پیروزی سپاهان مقابل استقلال، فرهاد مجیدی و دستیارانش به خوبی می‌دانند که یکی از دیدارهای سخت پرسپولیس به عنوان رقیب اصلی آنها در مسیر قهرمانی مصاف با سپاهان خواهد بود؛ دیداری که در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه برنامه ریزی شده و اگرچه هنوز ورزشگاهی که قرار است این مسابقه در آن برگزار شود، به صورت رسمی مشخص نشده، اما مانند مصاف دو روز آینده استقلال و سپاهان، یکی از حساس‌‎ترین و مهیج‌ترین بازی‌های لیگ در مسیر قهرمانی خواهد بود؛ البته اگر طی دو هفته آینده نتایج به صورتی رقم بخورد که اختلاف شش امتیازی پرسپولیس با صدر جدول بیشتر هم بشود، کمی از تب و تاب ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران فروکش خواهد کرد. با این حال این دو مسابقه‌ را که در جریان شش هفته پایانی مسابقات لیگ بیست و یکم برگزار خواهد شد به هیچ وجه نباید از دست داد.