به گزارش "ورزش سه" امیررضا رفیعی 21 ساله بالاخره اولین بازی رسمی خود برای پرسپولیس را انجام داد.

او که مثل حضورش در ترکیب پرسپولیس با اعتماد به نفس صحبت می‌کند در گفت‌وگو با ایران ورزشی به این نکته اشاره کرده که تنها در شروع بازی با ذوب آهن استرس داشته و بعد از آن راحت گلری کرده است.

مصاحبه دروازه‌بان پرسپولیس را می‌خوانید:

بولت سپاهانواقعاً برای انجام اولین بازی رسمی‌ات در درون دروازه پرسپولیس برای بازی مقابل ذوب‌آهن استرس نداشتی؟
در ابتدای بازی یک کوچولو استرس داشتم، اما چند دقیقه‌ای که گذشت شرایطم خیلی خوب شد و مسلط شدم و بدون مشکل خاصی درون دروازه ایستادم و خدا را شکر که سربلند از زمین خارج شدم.

بولت سپاهاندر بازی‌های تدارکاتی زیادی حضور داشتی و از دروازه پرسپولیس حفاظت کرده بودی. بازی رسمی که درون دروازه ایستادی چقدر با بازی رسمی فرق داشت؟
بله بازی‌های تدارکاتی زیادی را درون دروازه پرسپولیس ایستاده بودم اما به هر حال همه می‌دانند که شرایط بازی رسمی با بازی‌های تدارکاتی خیلی فرق دارد به همین دلیل هم تجربه جدیدی بود و خدا را شکر که از این بازی هم با کمک بقیه بازیکنان تیممان سربلند خارج شدم.

بولت سپاهاندر دو سه صحنه، خوب از دروازه خارج شدی و از دروازه پرسپولیس حفاظت کردی.
بله. دو سه موقعیت بود که باید از دروازه تیمم حفاظت می‌کردم و واکنش نشان می‌دادم که عکس‌العمل‌های خوبی داشتم و خدا را شکر که من هم به نوبه خودم سهم کوچکی در پیروزی تیمم داشتم.

1993854

بولت سپاهانعلی بیرانوند هم بعد از بازی برایت استوری گذاشته بود و به تو روحیه داده بود.
علی آقا که همیشه به من لطف دارد و از من و بقیه بازیکنان تیم خصوصاً از جوان‌ها حمایت می‌کند. من واقعاً مدیون علی آقا هستم. ایشان اسطوره هستند و قبل از بازی هم با من صحبت‌هایی داشتند و راجع به مسائل فنی هم توضیحات خیلی خوبی به من دادند که واقعاً از آنها استفاده کردم.

بولت سپاهانقرار بود در بازی مقابل النصر بازی کنی که در آخرین لحظات بیرانوند رسید و بازی به تو نرسید تا اینکه مدت‌ها گذشت و در بازی مقابل ذوب‌آهن به تو بازی رسید.
به هر حال مدت‌ها انتظار و زحمت کشیدم تا اینکه بازی به من رسید و قسمتم اینگونه شد که مقابل ذوب‌آهن بازی کنم، برای بازی در تیم بزرگ پرسپولیس خیلی زحمت کشیدم و خودم و خانواده‌ام خیلی زحمت کشیده و انتظار کشیدیم تا اینکه خدا را شکر به خواسته‌‌ام رسیدم. وقتی قرار است بازی‌تان روی آنتن برود و میلیون‌ها نفر هم بازی‌تان را ببینند باید استرس را کنار بگذارید و فکر بازی و ارائه بهترین نمایش باشید.

بولت سپاهانبعد از بازی اوسمار چه برخوردی با تو داشت؟ حرف خاصی به تو نزد؟
اوسمار خوشحال بود و بعد از بازی در رختکن مرا در آغوش کشید و رو به من گفت که خیلی خوب وظیفه‌ات را انجام دادی که از این برخورد و صحبت سرمربی‌ام خیلی خوشحال شدم.

بولت سپاهاندر خصوص بازی‌ای که در جام‌حذفی مقابل تیم نفت و گاز گچساران ‌دارید چه صحبتی داری؟
ما برای همه بازی‌ها باید خوب آماده شویم و حتماً برای این بازی هم با بیشترین نفرات به مصاف تیم دسته یکی‌مان خواهیم رفت تا آن تیم را شکست دهیم البته فعلاً این تیم را سرمربی‌مان آنالیز نکرده، اما حتماً امروز یا فردا با آنالیز این بازی تمام موارد لازم را در خصوص بازی روز دوشنبه برای ما توضیح خواهد داد.

بولت سپاهانبا بعضی از کارشناسان و پیشکسوتان که صحبت می‌کردیم آنها معتقد بودند اوسمار می‌تواند در بازی‌های سبک‌تر مانند جام حذفی به بازیکنانی مثل تو بازی بدهد، برای این بازی آلارمی به تو داده نشده؟
بازیکن باید همیشه آماده باشد و برای هر بازی که سرمربی تشخیص داد بازی کند، اما حقیقتاً هیچ موضوعی در رابطه با بازی کردن برای دیدار بعدی به من گفته نشده است.

بولت سپاهاندر خصوص اختلاف امتیاز با رقیب سنتی‌تان چه صحبتی ‌داری و فکر می‌کنی در کدام بازی و چه زمانی این فاصله را جبران می‌کنید و به صدر می‌رسید؟
تیم ما شرایط خیلی خوبی پیدا کرده و با وضعیتی که داریم حتماً این اختلاف را قبل از دربی یا در بازی رو در رو در دربی جبران خواهیم کرد و به صدر برمی‌گردیم.

1922530

بولت سپاهانبعد از جدایی یحیی هواداران پرسپولیس خیلی نگران شرایط تیمشان بودند، اما با نتایجی که مربی برزیلی گرفته این نگرانی‌ها برطرف شده.
اوسمار مربی خیلی خوبی است و در پرسپولیس حضور موفقی داشته و تجربه بالایی دارد، به همین دلیل حتماً ایشان از تجربه خودشان باز هم به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و تیم را به شرایط خیلی خوب می‌رسانند. تیم ما فصل قبل سه‌گانه گرفته و همه عناوین قهرمانی را کسب کرده اما با وجود این باز هم تمام بازیکنان و کادر فنی ما برای تکرار قهرمانی تشنه هستند و عطش زیادی برای تکرار موفقیت‌های بزرگ دارند.

بولت سپاهانبرای بازی‌تان در جام حذفی و دیدار مقابل تیم دسته اولی چقدر به پیروزی امیدوارید؟
هیچ تیمی را دست‌کم نمی‌گیریم و حتماً با برنامه‌های سرمربی‌مان با تمام قدرت مقابل حریف بازی خواهیم کرد. بازی به بازی پیش می‌رویم و با توجه به بضاعت خیلی خوبی که در تیممان به لحاظ بازیکن و کادر فنی کاربلد داریم با حمایت هوادارانمان حتماً برای تکرار موفقیت‌های بزرگ خیلی امیدوارانه تمام تلاشمان را انجام خواهیم داد.

بولت سپاهاندر بین دروازه‌بان‌ها کدام سنگربان داخلی یا خارجی الگویت هستند؟
در ایران که علی بیرانوند الگوی من هستند، اما در خارج نویر و ادرسون الگوهای من هستند البته دروازه‌بان برزیلی را جدا از توانایی فنی به دلیل بازی و مهارت بازی با پایش خیلی دوست دارم.

بولت سپاهانفکر می‌کنم از این موضوع خیلی خوشحالی که دیگر روی تو به عنوان یک دروازه‌بان خوب در پرسپولیس حساب می‌شود؟
همه چیز به زحمت بازیکن بستگی دارد و خدا را شکر زحمت‌ها و صبری که داشتم نتیجه داد و مزدش را گرفتم.