به گزارش ورزش سه، پرسپولیس که هفته گذشته ذوب‌آهن را در لیگ برتر شکست داده بود، روز گذشته موفق شد برابر نفت و گاز گچساران پیروز شود و به دور بعد مسابقات جام حذفی راه پیدا کند. این پیروزی در شرایطی رخ داد که اوسمار ویه‌را پس از انتخاب به عنوان سرمربی پرسپولیس به شدت مورد انتقاد هواداران قرار داشت اما روز گذشته و پس از کسب سومین پیروزی متوالی خود با سرخپوشان برای اولین بار توسط هواداران تشویق شد.

حمید درخشان، سرمربی سابق سرخپوشان، در گفتگو با خبرنگار ما در خشوش شرایط پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس در حال حاضر شرایط خوبی دارد. یا توجه به بردی که پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن داشت به شرایط خوبی رسید و پس از برد در جام حرفی هم بهتر شد. اگر این شرایط همینطور ادامه پیدا کند، رفته رفته همه چیز بهتر هم خواهد شد.

او در واکنش به اینکه بسیاری پیش‌بینی نمی‌کردند اوسمار با پرسپولیس نتیجه بگیرد، گفت:  همیشه همینطور است و نمی‌توان زود قضاوت کرد. باید مربیان را نیم فصل یا آخر فصل قضاوت کرد. اوسمار خوب شروع کرده و یه نظر می‌رسد در ادامه هم خوب پیش خواهد رفت. البته باید به او زمان بدهیم. اگر به یک مربی در هر شرایطی زمان بدهید، شرایط خیلی متفاوت خواهد شد. هر مربی نیاز به زمان دارد تا آداپته شود و مشکلات را برطرف کند و با آشنایی با شرایط و بازیکنان شرایط را برای خودش بهتر کند. بخشی از کار هم به بازیکنان برمی‌گردد که چقدر بتوانند با شرایط و تفکر مربی هماهنگ شوند و خوب کار کند.

پیشکسوت پرسپولیس درباره فعالیت‌های این تیم در فصل نقل و انتقالات عنوان کرد: پرسپولیس خریدهای خوبی داشته و اورونوف خرید بسیار خوبی بوده است. بازیکنان داخلی و عبدالکریم هم مهره‌های بدی نیستند و می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند اما این تین همچنان نیاز به بازیکن دارد و اگر می‌خواهد تبدیل به تیم کاملی شود، باید یک فوروارد شش دانگ جذب کند.

1997486

او در خصوص تغییرات پرسپولیس در نیم فصل دوم گفت: نیروی جدیدی به تیم اضافه شده که این نیروها خیلی خوب کار می‌کنند و مقداری هم انسجام تیمی و کار گروهی‌اش بهتر شده است. در واقع به نظرم نقطه قوت پرسپولیس در نیم فصل دوم همین کار گروهی خوب و خط هافبک تیم و حتی خط دروازه و دفاع است. البته همانطور که گفتم تنها نقطه ضعف پرسپولیس در خط حمله است که باید یک مهاجم جذب شود تا از موقعیت‌ها به بهترین شکل استفاده کند.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره شرایط این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر و در پاسخ به اینکه آیا سرخ‌ها می‌توانند به صدر برسند، گفت: ممکن است که نتواند به صدر برسد اما قطعا می‌تواند جزو رقبای اصلی قهرمانی باشد. با توجه به اینکه فراز و نشیب بازی‌ها خیلی زیاد خواهد بود، نمی‌توانیم دقیق پیش‌بینی کنیم اما من اعتقاد دارم که می‌شود و رقابت همچنان بین سپاهان، استقلال و پرسپولیس خواهد بود.

او در واکنش به اینکه با این شرایط فکر می‌کند اوسمار بهترین انتخاب برای هدایت پرسپولیس بوده است، عنوان کرد: اگر عملکرد اوسمار به همین شکل پیش برود، مسلما انتخاب خوبی بوده است. در هر صورت او هم مربی خیلی گرانی نبود و هم کارش را خوب انجام می‌دهد. در نهایت انتظار همه ما هم این است که کارش را خوب انجام بدهد و نتیجه خوبی هم بگیرد‌.

درخشان درباره تشویق اوسمار توسط هواداران در بازی روز گذشته گفت: هواداران مقداری عجول هستند. باید همیشه به هر مربی فرصت داد تا بتواند شایستگی‌های خودش را ثابت کند. گاهی اوقات اسم‌های بزرگی می‌آیند اما نمی‌توانند از نظر فنی شرایط خوبی را مهیا کنند و برخی هم اسم بزرگی ندارند اما می‌توانند شرایط بسیار خوبی را رقم بزند. همین تفاوت‌ها هستند که زیبایی فوتبال را رقم بزنند.

وی در پایان تاکید کرد: همیشه یکی از شاخصه‌های مهم در موفقیت یک تیم، هواداران هستند و حمایت آنها از اوسمار می‌تواند تاثیر زیادی روی عملکرد پرسپولیس داشته باشد. امیدوارم این حمایت‌ها و تشویق‌ها ادامه پیدا کند تا اوسمار بتواند شرایط را به همین شکل پیش ببرد.