به گزارش ورزش سه، فول بک چپ پای استقلال جایگاه خود را در ترکیب آبی‌ها پیدا کرده و به عنوان بازیکن ثابت برای این تیم به میدان می‌رود و با شرح وظایف مشخص و هدفمند به بازیکنی تاثیرگذار در روند هجومی و دفاعی این تیم تبدیل شده است.

جلالی که بازیکن دونده و پرتلاشی است در طول نود دقیقه رفت و آمد زیادی از کنار خط انجام می‌دهد و پس از دریافت توپ از مدافعان استقلال وظیفه انتقال سریع توپ به نیمه زمین حریف را دارد و زمانی که صاحب توپ نیست با نفوذ به محوطه جریمه رقبا فضای بیشتری در کناره ها و حتی محوطه جریمه در اختیارهافبک ها و مهاجمان استقلال قرار می‌دهد.

در این مسابقه علاوه بر فعالیت همیشگی و تلاش‌های او برای خلق موقعیت او واکنش دفاعی فوق‌العاده ای داشت که در کسب 3 امتیاز مسابقه بسیار تاثیر گذار بود، در دقایق پایانی مسابقه ابولفضل جلالی با حضور به موقع روی خط دروازه مانع گلزنی بازیکنان استقلال خوزستان شد و توپ را از روی خط برگشت داد تا همچنان دروازه استقلال بسته بماند.

او در طول نود دقیقه تلاش زیادی برای کنترل محمد جواد آقایی پور داشت و در بعضی از دقایق مسابقه در مقابل آسو رستم و آقایی پور که با حضور در سمت راست خط حمله استقلال خوزستان بودند به مقابله پرداخت و اجازه خلق موقعیت و نفوذ به محوطه جریمه استقلال را نداد.

جلالی در این فصل 16 بازی به عنوان بازیکن ثابت و دو مرتبه به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و یکی از کلیدی ترین بازیکنان آبی‌ها در طول فصل بوده است.

عکس: محمد احمدزاده