به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های فولاد و گل گهر با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید تا شاگردان نکونام با تک امتیازی که گرفتند، به رتبه چهارم جدول رده بندی برگردند. این مربی در نشست خبری پس از بازی گفت: همان طور که می دانید تیم ما از یک تورنمنت خیلی سنگین می آید. تیم قبل از رفتن به عربستان یک هفته در اردو بود، بازی لیگ انجام داد و سپس شش بازی پرفشار را در دور گروهی لیگ قهرمانان پشت سر گذاشت. با توجه به شرایط و هزینه هایی که تیم های دیگرانجام می دهند آنجا برای صعود خیلی انرژی گذاشتیم. 
می دانستیم که امروز هر چه از بازی بگذرد شرایط سخت تر می شود. متاسفانه کولیبالی را در عربستان از دست دادیم. دیروز کوشکی را در تمرین از دست دادیم و امروز در جریان بازی آبشک را از دست دادیم. این نشان می دهد که در تورنمنت سخت آسیا چه فشاری روی بازیکنان وارد می شود. پارسال همین اتفاق رخ داد و به خاطر برنامه ریزی غلط AFC سه روز یک بار بازی کردیم. چنین بازی های فرسایشی، بازیکن را از بین می برد.

وی با تمجید از تیم حریف در ادامه افزود: گل گهر تیم قابل احترامی است و در این چند سال بابرنامه بوده است. بازی جاندار و سختی برای هر دو تیم بود. می دانستیم بازی درگیرانه ای خواهد بود. با توجه به بازیکنان خوب و هزینه ای که سیرجانی ها کردند، پیش بینی بازی سختی را داشتیم. ما روی ریکاوری و آمادگی ذهنی بچه ها کار کردیم. تیم گل گهر از لحاظ بازی مستقیم و ضربات ایستگاهی تیم قابل احترامی است ولی ما یک موقعیت هم به آنها ندادیم. فاصله بین خطوط را کم کردیم و اجازه بازی مستقیم و هیچ موقعیتی را به حریف ندادیم.
در نیمه دوم می توانستیم زودتر به گل برسیم. بعد از گل اول باید خیلی زود گل دوم را زده و کار را تمام می کردیم. در یک صحنه سه بازیکن ما در موقعیت صد در صد گلزنی بودند ولی متاسفانه استفاده نکردیم. این هم به خستگی بازیکنان بر می گردد. روی یک توپ کاملا اتفاقی به گل خوردیم. وقتی که دو بازیکن تعویضی وارد زمین شدند تمرکز تیم ما یک لحظه به هم ریخت و همین باعث شد که تیم گل بخورد. بعد از آن هم بازی کاملا متعادل و فیزیکی دنبال شد. به بازیکنانم خسته نباشید می گویم که جانانه جنگیدند.

سرمربی فولاد با تشکر از هواداران تیمش که امروز در ورزشگاه حضور داشتند تاکید کرد: ممنون هوادارانمان هستم که بعد از دو سال برگشتند و سنگ تمام گذاشتند. جایشان در جشن ها، قهرمانی ها و صعودمان خالی بود. امیدوارم مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا رفت و برگشت باشد تا بتوانیم از وجود هوادارانمان بهره بگیریم. امشب نیروی اضافه ای به ما دادند و بابت آن خیلی متشکرم.

نکونام از خستگی به عنوان مهمترین مشکل تیمش در ادامه بازی ها یاد کرده و گفت: این خستگی تا پایان پنج بازی ادامه دارد. باید فقط ریکاوری کنیم و تیم را سرحال نگه داریم. رقیبان مستقیم ما در لیگ مشخص هستند. گل گهر رقیب مستقیم ما در جدول بود که رفت و برگشت از این تیم چهار امتیاز گرفتیم. اگر خستگی نبود، عملکرد بهتری داشتیم. به بچه های گل گهر هم خسته نباشید می گویم؛ تیم باکیفیتی هستند و ما را به چالش کشیدند. بچه های ما هم واقعا سنگ تمام گذاشتند.
او در پاسخ به سوالی در مورد تیم ملی و دعوت نشدن بازیکنان فولاد گفت: یکسری صحبت ها را الان می توانم انجام دهم. من اگر در مورد فوتبال ایران صحبت نکنم، دیگران هم این کار را نمی کنند. برای خوشی کسی صحبت نمی کنم. خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را دارند ولی نیستند. خیلی ها هم لیاقتش را ندارند ولی هستند. در فوتبالمان این را داریم ولی نباید در فوتبال ملی چنین چیزی نداشته باشیم. یک زمانی این گونه بود که 7 نفر از استقلال، 7 نفر از پرسپولیس، بقیه لژیونرها و یک نفر هم جواد نکونام که 18 سالم بود یا یکی دو نفر دیگر مثل مجید بصیرت به تیم ملی دعوت می شدند. من یادم می آید وقتی تیم ملی برای بازی دوستانه به امریکا رفت نصف نصف بود و من فقط از کل لیگ دعوت شده بودم.
به هر حال سلیقه مربی بود. بعد از آن یک دوره هایی بود که ارتباطات نقش داشت و من هم بازی می کردم. امیدوارم به زمان ارتباطات برنگردیم چون فوتبال ایران مال مردم و برای فوتبالیست هایی است که در لیگ بازی می کنند. این گونه نباشد که آخر فصل چند بازیکن فقط به یک اردو  دعوت شوند. نیاز است که صحبت کنیم چون منافع ملی است. تیم ملی به من اعتبار و شخصیت داده و به همین دلیل وظیفه ام هست باید هر موقع نیاز باشد صحبت کنم. تیم ملی به جام جهانی صعود کرده و بهترین تیم تاریخ را داریم. به خود آقای اسکوچیچ بعد از صعود تبریک گفتم. الان هم به ایشان می گویم که تیم ملی باید جای شایسته ها باشد. تیم ما سال گذشته قهرمان جام حذفی شده و بهترین عملکرد را داشت. آخر فصل 5 نفر را الکی به تیم ملی بردند که الکی بگویند خداحافظ. امسال هم در آسیا صعود کردیم، سوپرجام را بردیم، چهارم هستیم گرچه ما را به خاطر اسم تیم ها و به جای در نظر گرفتن بازی های رودررو، به رده پنجم می آورند. اینکه با فولاد و فوتبال خوزستان مشکل دارند بماند ولی این جا باید حرف حق بزنیم.

به عقیده سرمربی فولاد حداقل باید سه بازیکن از این تیم به تیم ملی دعوت شوند: حداقل باید سه بازیکن فولاد به تیم ملی بروند. من اسمی نمی آورم چون روی روحیه بازیکنان تاثیر می گذارد. هر موقع با وحید هاشیمان صحبت می کنیم همیشه نظرم را می گویم ولی اینکه یک بازیکن انتخاب شود کاملا دست مربی است و به آن احترام می گذاریم. الان توقع ما این است که با رشدی که بچه ها داشتند، حداقل دو سه بازیکن در تیم ملی داشته باشیم. چه کسی در این فوتبال بهتر از بازیکنان من است. هر کسی که بهتر است ببرند عیبی ندارد ولی حق به حق دار برسد. بازیکنانی که در خارج از ایران بازی می کنند کیفیت بالایی دارند و چند بازیکن انگشت شمار در داخل هم کیفیت خوبی دارند اما بقیه بازیکنان فرقشان ده درصد و فرقشان در فوتبال بازی کردن و نکردنشان است. باید بدانیم که چه می خواهیم. قرار نیست که در جام جهانی صعود کنیم ولی قرار است برای موفقیت در آسیا برنامه ریزی کنیم.

نکونام موفقیت در آسیا را هدف اصلی فوتبال ایران دانسته و یادآور شد: ما صعود هم کنیم اتفاقی نمی افتد. باید برنامه ریزی کنیم ببینیم چه چیزی از آینده فوتبال می خواهیم. صعود به دور بعدی جام جهانی افتخار بزرگی است ولی باید برای جام ملت های آسیا که مدعی هستیم برنامه ریزی کنیم. جام جهانی میدان سختی است و امیدوارم که با بازی های دوستانه و اردوهای خود برای این مسابقات آماده شویم. همه این بازیکنان دوستان من هستند و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.

او با تمجید از داور بازی با گل گهر گفت: بازی سنگینی بود ولی آقای همرنگ بازی را خوب قضاوت و کنترل کرد. از ایشان تشکر می کنم. وظیفه ما این است که اگر کسی خوب کار کرد تشکر کنیم تا فوتبالمان پیشرفت کند.

آخرین سوال از سرمربی فولاد در مورد ابراز علاقه اش نسبت به هدایت اوساسونا بود. نکو با اعتماد به نفس بالا در این خصوص گفت: قطعا من اگر اینجا خوب کار کنم آن جا نوبتم می شود و روزی مربیگری می کنم. با آنها در ارتباط هستم و دو تا از کاپیتانهای هم دوره ای ام الان در تیم پست دارند و اگر اینجا موفق باشم قطعا شانس دارم.