به گزارش "ورزش سه"، آرسنال هفته گذشته در دیدار رفت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه امارات روبروی بایرن مونیخ به میدان رفت و در نهایت به تساوی 2-2 برابر تیم متوقف شد تا همه چیز به بازی برگشت موکول شود. 

یکی از صحنه‌های این بازی جنجال زیادی به همراه داشت و باعث شد که بسیاری از داور این دیدار انتقاد کنند. در حالی که سوت داور زده شده و داوید رایا توپ را با پا به گابریل پاس داده بود، این بازیکن بار دیگر توپ را با دست برداشت و در زمین گذشت تا بازی را شروع کند. 

2009217

این تصمیم با انتقاد و اعتراض شدید بازیکنان و کادر فنی بایرن همراه شد که معتقد بودند باید یک ضربه پنالتی به سودشان اعلام شود اما گفته شد که داور به آنها گفته است که این اشتباهی بچگانه بوده و نمی‌توان در این سطح چنین اتفاقی را پنالتی گرفت. 

آرتتا با تایید اظهارات داور در این باره به خبرنگاران گفت: «بله، من متوجه این صحنه شدم، خصوصا پس از اینکه واکنش خاصی از سوی بازیکنان بایرن دیدم. فکر می‌کنم داور قانون را به کار گرفت. قانونی می‌گوید باید عقل و منطق را به کار بگیرید تا مشخص شود که آیا خطا سودی برای بازیکن و تیم داشته است یا خیر که در این صحنه نداشت.»