گواردیولا در یک نگاه کلی، از عملکرد تیمش در فصل ۲۴-۲۰۲۳ رضایت دارد. 

پپ گواردیولا پس از شکست منچسترسیتی مقابل منچستریونایتد در دیدار نهایی جام حذفی انگلیس، تیمش را بابت سپری کردن فصلی «فوق العاده» تحسین کرد.

طرفداری | به گزارش BBC، الخاندرو گارناچو و کوبی مینو در نیمه نخست با گلزنی خود، برتری را به شیاطین سرخ هدیه دادند تا حتی گل دیر هنگام جرمی دوکو نیز، دردی از سیتیزن‌ها دوا نکند. سرمربی اسپانیایی سیتی، در مصاحبه پس از بازی، به خبرنگار BBC گفت:

چه حرفی به بازیکنان‌تان زدید؟

به آن‌ها برای یک فصل فوق‌العاده تبریک گفتم.

چه اتفاقی افتاد؟

باختیم. تبریک به یونایتد. بازی سختی بود. این اتفاق می‌افتد. موارد زیادی می‌تواند پیش بیاید. در نهایت آن‌ها دو گل زدند و ما نتوانستیم بیشتر گل بزنیم.

قبل بازی گفته بودید اگر قرار است ببازید، می‌خواهید با سبک بازی خودتان بازی کنید و توسط تیم بهتری شکست بخورید. این اتفاق افتاد؟

نه.

پس فکر نمی‌کنید که یونایتد تیم برتر زمین بود؟

نه. نیمه دوم تمام مدت در بازی بودیم. منچستریونایتد همیشه یک تیم ضدحمله است. نیمه اول کمی مشکل داشتیم، اما نیمه دوم بهتر بودیم. به طور کلی برای یک فینال عملکرد خوبی بود.

سرمربی سیتیزن‌ها سپس در نشست خبری خود گفت:

ابتدا به منچستریونایتد برای قهرمانی در جام حذفی تبریک می‌گویم. فکر می‌کنم برنامه‌ بازی من خیلی خوب نبود.

نیمه دوم بسیار بسیار بهتر بودیم. ما با شدت بیشتری بازی کردیم، تا حدودی به این دلیل که با دو گل عقب بودیم و چیزی برای از دست دادن نداشتیم. بازی سختی بود. گل اول را به حریف تقدیم کردیم، آن‌ها برای گل دوم ضدحمله‌ خوبی زدند، پس بابت گل دوم به یونایتد تبریک می‌گویم. ما تلاش کردیم. در نیمه دوم موقعیت‌های شفافی داشتیم که کار ساده‌ای نبود، چون آن‌ها یارگیری کرده بودند و به خوبی فضاها را می‌پوشاندند، اما ما موقعیت داشتیم و متاسفانه دیر به گل رسیدیم. شاید (نتیجه) می‌توانست متفاوت باشد، اما همان‌طور که همیشه در زمان باخت تیم دیده می‌شود، بازیکنان در زمین حضور (موثری) داشتند.

امروز ناراحت هستیم، باخت در فینال برای تیم‌ها طبیعی است، اما این فصل فوق‌العاده بود، به خوبی برای تمام جام‌ها جنگیدیم. حالا استراحت می‌کنیم و برای فصل بعد برمی‌گردیم.

گواردیولا درباره آینده اریک تن هاخ نیز گفت:

آن‌ها باید تصمیم بگیرند. او فردی دوست‌داشتنی و مربی فوق‌العاده‌ای است. قهرمانی در جام حذفی برای آن‌ها مهم است، همانطور که فصل گذشته برای ما مهم بود.