به گزارش "ورزش سه"، چندین کشور به برگزاری کوتاه‌مدت یا میان‌مدت بازی‌های فوتبال از لیگ‌های برتر اروپا و تورنمنت‌های باشگاهی علاقه‌مند هستند - فرصتی که به مسابقاتی مانند لالیگا، لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان اروپا امکان می‌دهد تا در خارج از اروپا توسعه پیدا کنند. به نظر می‌رسد که دیر یا زود این به یک واقعیت تبدیل خواهد شد.

یکی از مسابقاتی که به ویژه به انتقال شور و هیجان خود به سایر نقاط جهان، به ویژه قاره آمریکا، علاقه‌مند است، لالیگای اسپانیا است. این هفته، خاویر تباس، رئیس لالیگا، بار دیگر تأکید کرد که چنین امکانی وجود دارد.

تباس در یک ویدیو کنفرانس که روز چهارشنبه به عنوان بخشی از اجلاس جهانی فوتبال آمریکا در هتل بین‌المللی پلانکو در مکزیکوسیتی برگزار شد، بار دیگر در مورد تمایل به برگزاری بازی‌های رسمی لالیگا در ایالات متحده صحبت کرد و از میامی به عنوان هدف اصلی خود یاد کرد.

1996396

تباس در یک ویدیو کنفرانس توضیح داد: «این سومین بار است که ما این کار را انجام می‌دهیم و شاید این بار خوش‌شانس باشیم. نمی‌دانم فصل بعد باشد، اما قصد ما این است که در آینده در میامی بازی کنیم.»

رئیس لالیگا برای تأکید بر پیام خود، نمونه‌ای از مسابقات آمریکای شمالی ارائه کرد که به طور منظم مقاصدی مانند مکزیک یا کشورهای اروپایی را برای برگزاری بازی‌های رسمی فصلی انتخاب می‌کنند و مشخص کرد که برنامه لالیگا این است که یک بازی در هر فصل خارج از کشور، به طور خاص در ایالات متحده برگزار کند.

میامی که یکی از مقصدهای گردشگری معروف آمریکاست، اکنون با باشگاه اینترمیامی که لیونل مسی، لوئیس سوارز و چند ستاره دیگر سابق بارسا را در اختیار دارد، در دنیای فوتبال هم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.