به گزارش ورزش سه، تیم ملی فوتبال ایران تاکنون 18 گل مقابل ازبکستان به ثمر رسانده‌اند که به غیر از سردار آزمون تمام بازیکنانی که مقابل این کشور گلزنی کرده‌اند سابقه حضور در استقلال یا پرسپولیس را داشته‌اند.

علی دایی، مهدی طارمی، سیدجلال حسینی، محمدرضا خلعتبری، مهدی ترابی و جواد کاظمیان بازیکنانی هستند که سابقه حضور در پرسپولیس را داشته‌اند و مقابل تیم ملی ازبکستان گلزنی کرده‌اند، آنها مجموعا 12 گل مقابل این تیم به ثمر رسانده‌اند.

پژمان منتظری، روزبه چشمی و علی موسوی بازیکنانی هستند که سابقه حضور در استقلال را داشته‌اند و مقابل ازبکستان گلزنی کردند تا آبی‌ها هم مقابل این تیم آسیای مرکزی گلزنی را تجربه کرده باشند و هرکدام با یک گل و مجموعا 3 گل این اتفاق را رقم زده باشند.

2042465

برترین گلزنان ایران مقابل ازبکستان علی دایی، مهدی طارمی و سردار آزمون هرکدام با 3 گل، مهدی ترابی و جلال حسینی هرکدام با 2 گل و جواد کاظمیان، محمدرضا خلعتبری، علی موسوی، پژمان منتظری، روزبه چشمی هرکدام با یک گل مقابل این تیم گلزنی کرده‌اند.

علی موسوی ستاره سال‌های نه چندان دور باشگاه استقلال اولین بازیکن تیم ملی ایران است که مقابل ازبکستان گلزنی کرده است، سردار آزمون تنها ملی‌پوشی است که مقابل ازبکستان گلزنی کرده است اما سابقه پوشیدن پیراهن هیچکدام از دو تیم پایتخت را ندارد.