به گزارش "ورزش‌سه"، بهروز رهبری‌فرد پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و ستاره این تیم در دهه هفتاد در حاشیه دربی پیشکسوتان که برای گرامیداشت کودکان کار برگزار شد، در گفتگویی بیان کرد: یک سری از کارها واقعا لذت بخش است و این هم یکی از آنهاست. یکی از آن کارها این است که هموطن خودت را خوشحال کنی. بچه های کار با سن کم کار می‌کنند و خیلی از آنها نان آور خانواده هستند. ما آمدیم در کنارشان تا بدانند تنها نیستند و آمدیم یک کوچولو اگر بشود دل‌شان را شاد کنیم. فوتبالیست های قدیم همیشه پیشقدم هستند و امیدواریم گرفتاری نباشد و همیشه شادی باشد.

رهبری فرد سپس درباره قهرمانی پرسپولیس با اوسمار بیان کرد: تورنمنت واقعا سخت است و لیگ برتر هم کلی تیم مدعی دارد. برای خودم این قهرمانی خیلی به دلم نشست، چون تا روز آخر حس می‌کردم استقلال قهرمان می‌شود. خدایی هم استقلال لیاقت قهرمانی داشت. خب حالا یک سری مشکلات ایجاد شد. فوتبال همین است. زمانی هست شما تیمت 90 دقیقه خوب فوتبال بازی می‌کند ولی یک بازیکن اشتباه می‌کند و تیمت می‌بازد. فوتبال همین است و جذابیتش به همین چیزهاست. 

او ادامه داد: من فکر می‌کنم پرسپولیس به خاطر آرامشی که داشت قهرمان شد و شاید اگر استقلال هم آرامش داشت قهرمان می‌شد. 

رهبری فرد سپس بیان کرد که عملکرد اوسمار متعجبش کرده و افزود: فکر نمی‌کردم اوسمار مربی به این خوبی باشد. گفتم بهترین تیم ایران را از دستش داده‌اند و باید نتیجه بگیرد. ولی بعد دیدم که خودش است. یعنی واقعا خودش ارنج می کرد  و کارهای دیگر. الان خیلی ناراحتم که نمانده، چون فکر می‌کنم اگر می‌ماند لیگ جذابی در پیش داشتیم.

او سپس درباره ویدئویی که چند روز پیش در فضای ماجرای درباره او و مهدی هاشمی نسب در باشگاه پرسپولیس منتشر شد گفت: ببینید مهدی هاشمی‌نسب یکی از بهترین و آدم‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ ایران است. با معرفت. رفیق‌باز. تعصبی روی تیمش. الان واقعا چه اشکالی دارد که مهدی روی استقلال تعصب دارد! مگر دم از معرفت و مرام و مشتی‌گری نمی‌زنیم؟! خب الان مهدی چه کاری کند؟! مهدی الان از استقلال پیشنهاد دارد. شما ببینید مهدی چقدر آدم خوبی است که رگ و گردنش را برای تیم می‌دهد. این برمی‌گردد به معرفت و شعور مهدی هاشمی‌نسب. هاشمی‌نسب یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ ایران است؛ از نظر اخلاقی، از نظر معرفت و مشتی‌گری. به مسائل فنی هم کاری ندارم.

2022111

بهروز سپس درباره کینه‌ای که میان پرسپولیسی‌ها و مهدی هاشمی‌نسب وجود دارد و هر روز بدتر می‌شود اینطور واکنش نشان داد: این یک گوشه‌ای از جذابیت مهدی هاشمی نسب است. نمی‌خواهم بگویم درست است یا اشتباه. مهدی ناحق مورد حمله هواداران پرسپولیس قرار گرفت. الان را نمی‌گویم، همان زمانی را می‌گویم که از پرسپولیس رفت. اگر دوستان من این اتفاق را خوب تعریف کرده بودند و نوشته بودند، یا خوب به گوش مردم رسانده بودند، مثل نیکبخت واحدی که آمد پرسپولیس و برگشت، مثل مهرداد اولادی، مثل علی انصاریان که خدا او را بیامرزد. چون این‌ها را مردم دلیلش را فهمیدند، ولی ماجرای مهدی هاشمی نسب و دلیل انتقالش را مردم اشتباه فهمیدند. اصلا و اندازه سر سوزن به خاطر پول نبود ولی الان جا افتاده که به خاطر پول رفت. 

رهبری ‌فرد درباره دلیل جدایی مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس اضافه کرد: محبوبیت مهدی هاشمی نسب باعث شده بود یک عده از این داستان خوششان نیاید. دنبال بهانه بودند که مهدی از پرسپولیس جدا شود. مهدی هاشمی نسب از روزی که آمد پرسپولیس با همه مربی‌های تیم شوخی می‌کرد و همه هم او را دوست داشتند. مگر نمی‌گویند آقای کماسی، مگر نمی‌گویند آقای قلیچ‌. خدا را شکر در قید حیات هستند. بپرسید ببینید از مهدی ناراحت هستند؟! که جدایی او را گردن آقای کماسی می‌اندازند. من با مهدی همیشه با هم بودیم. همیشه شام با هم بودیم. هم اتاق بودیم. مهدی اصلا بی‌احترامی نمی‌کرد. یک طوری بود که همه او را دوست داشتند. شوخ طبع بود. هنوز هم همینطوری است.
مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس با بازگشت به گذشته اینطور منشا ایجاد مشکلات هاشمی نسب در پرسپولیس را تشریح کرد: یک سری شوخی در رستوران و هنگام شام انجام شد و همان بهانه ای شد تا وقتی رسیدیم تهران مهدی جدا شود. مهدی به خاطر اینکه محبوب شدیم. وقتی وارد استادیوم شدیم اول مهدی را تشویق کردند و بعد بقیه دوستان را و این خیلی خوب نبود. اول باید آن بنده خدا تشویق می‌شد و بعد مهدی.

2022113

رهبری‌فرد در پاسخ به این سوال که آیا آرزوی هاشمی نسب این بود که از پرسپولیس به فوتبال اروپا برود بیان کرد: مهدی قبل از اینکه به پرسپولیس بیاید در ترکمنستان بازی می‌کرد. مهدی قبل از همه لژیونر بود. به نظرم اگر یکی از بزرگ‌های تیم در آن موقع مصاحبه می‌کردند و می گفتند مهدی از نظر اخلاقی مورد تایید است مردم هم کاری نداشتند. این هجمه‌ای که برایش درست کردند و به خاطر همین است که اینقدر از پرسپولیس ناراحت است.

مدافع سابق پرسپولیس سپس در واکنش به این سوال که علی پروین همیشه از مهدی هاشمی نسب به عنوان یک شاگرد خوب یاد کرده بیان کرد: بله علی آقا همه را می‌گوید شاگرد خوب. ما هم مربیای خوبی داشتیم.

او سپس در واکنش به این سوال که بارها گفته مهدی هاشمی نسب پرسپولیسی است و مربی فعلی استقلال هیچگاه حرف‌هایش را نقض نکرده اینطور واکنش نشان داد: الان شاید خیلی‌ها فکر کنند من از مهدی حقوق می‌گیرم، ولی من هر کس دیگری بود و می‌دیدم که اینقدر مظلوم کشی می‌شود، عکس العمل نشان می‌دادم. این را می‌گویند مظلوم کشی. چون اگر مهدی آدم بدی بود، روز دومی که در استادیوم فحش خورد می‌آمد و می‌گفت من به این دلیل از پرسپولیس رفتم. می‌توانست خاک را روی حریف بریزد ولی مهدی همیشه احترام بزرگترها را داشته و آدم خوبی است. کاری به مهدی ندارم و شاید اگر کریم باقری، رضا شاهرودی یا هر کس دیگری هم بود از او حمایت می‌کردم. داستان این نبود و سناریو عوض شده.

1903742