به گزارش "ورزش سه"، نبود VAR در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، باز هم جنجال‌آفرین شد. در هفته آخر این رقابت‌ها، تیم ملی هند برای صعود به دور بعد در خانه قطر مقابل این تیم قرار گرفت.

در سمت دیگر قطری‌ها که از قبل صعودشان را قطعی کرده بودند، برای به پایان رساندن این دور با پیروزی به میدان رفتند. آنها در این امر موفق بودند اما با کمک یک اشتباه بزرگ و تاریخی.

در نیمه اول این هند بود که توانست به گل برسد. آنها در دقیقه ۳۷ با شوت پای چپ لالیانزوالا چنگته گل اول را به ثمر رساندند. همه چیز خوب بود و هند با این پیروزی رده دوم را حفظ می‌کرد تا اینکه در نیمه دوم اتفاق عجیب و کم‌سابقه‌ای رخ داد.

2042677

در دقیقه ۷۳ بازیکن قطر روی ارسالی به محوطه جریمه با ضربه سر دروازه هند را تهدید کرد اما دروازه‌بان به خوبی واکنش نشان داد. در روی ریباند و در شلوغی محوطه جریمه، در حالی‌که توپ کاملا بیرون رفته بود و داور باید کرنر و یا ضربه دروازه می‌گرفت، بازیکن قطر در میان غفلت داوران توپ را با ضربه‌ای پشت پا از اوت به داخل زمین برگرداند و یوسف ایمن به راحتی دروازه خالی را باز کرد.

بازیکنان هند که باورشان نمی‌شد داور گل را قبول کرده، بلافاصله به سمت او هجوم بردند و خواستند تصمیمش را تغییر دهد اما برای این کار خیلی دیر بود. حتی VAR هم نبود که داور از آن کمک بگیرد چرا که این سیستم در این مرحله از مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا برای اطمینان از برابری در تمام مسابقات استفاده نمی‌شود و گل برای قطر، تصمیم نهایی داور بود.

2042675

در ادامه بازی بازیکنان هند به‌طور کلی روحیه و تمرکزشان را از دست داده بودند و قطری‌ها بالاخره در دقیقه ۸۵ توسط ال‌راوی گل دوم را هم زدند تا برنده بازی باشند.

هند که پیروزی را در دقایق پایانی از دست داد، با این نتیجه و با توجه به پیروزی ۱-۰ کویت برابر افغانستان، رتبه دوم را از دست داد و این کویتی‌ها هستند که به همراه قطر به دور بعد خواهند رفت.