به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا که مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا است وارد خاک آلمان شد. هواپیمای این تیم ساعت ۱۸:۰۷ به وقت محلی از فلورانس وارد فرودگاه شهر دورتموند شد و ۲۳ دقیقه زودتر از زمان معین شده روی زمین فرود آمد.

تمامی اعضای تیم ملی این کشور به همراه لوچانو اسپالتی که هدایت این تیم را بر عهده دارد صبح روز گذشته در زمین تمرین کوورچیانو در فلورانس تمرین کردند و پس از آن با کت و شلوار امپوریو آرمانی سفرشان را آغاز کردند. این تیم به اندازه بازیکنان تیم ملی ایتالیا در حدود ۱۰۰ سال پیش که توانستند مدال برنز مسابقات المپیک ۱۹۲۸ آمستردام را به دست آورند راهی این سفر شدند.

فدراسیون فوتبال این کشور با توضیحی درباره استایل بازیکنان این تیم نوشت: «این کت و شلوار شامل کتی دو دکمه با عبارت ایتالیا روی پشت آن و شلوار لی راسته و تیشرت آبی سبک است. جنس کوتون استفاده شده الهام گرفته شده از لباسی است که تیم ملی در سال ۱۹۲۸ به تن داشت و در عین حال جیب بالای کت هم با همین طراحی انجام شده است.»

2042444

این تیم از دورتموند سوار اتوبوس شد و به سمت اردوی تمرینی در ایسرلون در فاصله ۲۰ کیلومتری این شهر رفت. آتزوری قرار است از روز سه‌شنبه در ورزشگاه همبرگ مشغول تمرین شود.

شاگردان اسپالتی در آخرین دیدار دوستانه پیش از آغاز رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ که یکشنبه شب در امپولی برگزار شد موفق شدند با یک گل برابر تیم ملی بوسنی به پیروزی برسند. اسپالتی پس از این بازی که برای اولین بار در آن از سیستم ۱-۲-۴-۳ استفاده کرد گفت: «ما در آمادگی ۷۰ تا ۸۰ درصد هستیم.»

تیم ملی ایتالیا در گروه بی این رقابت‌ها قرار دارد و اولین دیدارش را روز شنبه برابر تیم ملی آلبانی برگزار خواهد کرد. دو رقیب دیگر این تیم در این گروه تیم‌های ملی اسپانیا و کرواسی هستند.

2042445

این اولین باری است که اسپالتی در یک رقابت مهم روی نیمکت تیم ملی ایتالیا می‌نشیند. او در این باره گفت: «گاهی این احساس را دارید که در چنین شرایطی در بهشت هستید. من به اندازه کافی پیر هستم که بدانم فوتبال بالا و پایین دارد. گاهی به شماره یک دنیا بودن نزدیک هستی و گاهی به دردسر بزرگی میفتی. دیدارها می‌آیند و می‌روند. چنین مسابقاتی بسیار مهم هستند و به همین دلیل است که ما برای هر چیزی آماده هستیم. سرود ما چه می‌گوید؟ ما آماده مردن هستیم.، برای این بازی‌ها.»