به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا با رکورد بی‌نظیر صددرصدی پیروزی در یورو ۲۰۲۴، برای رویارویی با انگلیس در فینال روز یکشنبه آماده می‌شود. شاگردان لوئیس دلا فوئنته پس از کسب نتایج درخشان مقابل کرواسی، ایتالیا و آلبانی در مرحله گروهی، در مراحل حذفی نیز گرجستان، آلمان و فرانسه را مغلوب کردند.

اما آیا آن‌ها می‌توانند تیم تحت هدایت گرت ساوت‌گیت را شکست دهند؟ برای لاروخا، کسب چهارمین قهرمانی یورو علاوه بر افتخار جاودانه، پاداش مالی هنگفتی نیز به همراه خواهد داشت.

پیش از آغاز مسابقات، یوفا اعلام کرد که به تیم قهرمان یورو ۲۰۲۴ حداکثر ۲۸.۲۵ میلیون یورو پاداش تعلق می‌گیرد. طبق توافق پیش از مسابقات، ۳۰ درصد از این مبلغ صرف‌نظر از نتیجه نهایی، بین ۲۶ بازیکن تیم ملی تقسیم می‌شود.

2053676

اما نشریه موندو دپورتیو اسپانیا گزارش می‌دهد که در صورت قهرمانی، این درصد به ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. بدین ترتیب، در صورت پیروزی بر انگلیس، مجموعا ۱۱.۳ میلیون یورو (معادل تقریبی ۴۰۰ هزار یورو برای هر بازیکن) به اعضای تیم ملی اسپانیا تعلق خواهد گرفت.

بخشی از این مبلغ نیز به لوئیس دلا فوئنته و کادر مربیگری او اختصاص می‌یابد.

از طرف دیگر، به گفته روزنامه دیلی تلگراف، اکثر بازیکنان انگلیس به دلیل اولویت پایین این موضوع، از میزان پاداش احتمالی خود بی‌اطلاع هستند. با این حال، در صورت قهرمانی، برای آن‌ها نیز مبلغی معادل ۱۰ میلیون پوند در نظر گرفته شده است که بین کل بازیکنان تیم تقسیم می‌شود.

گرت ساوت‌گیت، سرمربی سه شیر، با هدف ایجاد «شادی موقت» برای «کشوری خشمگین»، به دنبال رهبری تیم خود به سوی پیروزی است.