به گزارش "ورزش سه"، میعادگاه بهترین‌ها در ازبکستان در کنار فوق ستاره‌هایش، دارای مربیانی است که با تاکتیک، ترفند، افکار و مدیریت خود به تیم‌هایشان نظم می‌دهند تا در مسابقات بهترین عملکرد را ایفا کنند. به هر حال، هر مربی‌ای با توجه به مهره‌هایی که در اختیار دارد از ویژگی‌ها و توانمندی‌های متفاوتی برخوردار است. محض نمونه، وحید شمسایی از بازیکنان بزرگی محسوب می‌شود که با تجربه بازی در آوردگاه بزرگ بر روی نیمکت تیم ملی در ازبکستان خواهد نشست.

با این حال، آنچه شمسایی را نسبت به سایر مربیان بزرگ و حاضر در جام جهانی متمایز کرده است، به دوران بازیگری‌اش مربوط می‌شود. شمسایی در سه دوره جام جهانی به میدان رفته و موفق به ثمر رساندن ده گل شده است.

2079334

از 24 مربی که در جام جهانی 2024 حضور دارند، تنها چهار مربی سابقه بازی و گلزنی در این رویداد بزرگ را داشته‌اند که مهم‌ترین آن‌ها شمسایی بوده است. ستاره سابق و مربی فعلی تیم ملی در جام جهانی 2000، 2004 و 2008 مجموعا 10 مرتبه طعم شیرین گلزنی را چشیده است.

*تفکیک گل‌های وحید شمسایی در جام‌های جهانی؛

جام جهانی 2000: یک گل به تیم ملی کوبا 
جام جهانی 2004: سه گل به کوبا و یک گل به آرژانتین 
جام جهانی 2008: دو گل به اوکراین، یک گل به اسپانیا، یک گل به اروگوئه و یک گل به جمهوری چک

پس از شمسایی، ماتیاس لوکویکس آرژانتینی نیز سابقه گلزنی در جام جهانی را داشته است و برابر مصر و پاراگوئه برای تیم ملی آرژانتین در نقش گلزن ظاهر شده است. همچنین چیلاوت سرمربی تیم ملی پاراگوئه و هم دوره وحید شمسایی در جام جهانی 2008 مقابل آمریکا گلزنی کرد.