به گزارش "ورزش سه"، شاگردان قلعه‌نویی در حالی دومین دیدار دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را نیز به مانند بازی اول با برتری حداقلی پشت سر گذاشتند که این ۳ امتیاز بسیار حیاتی و سرنوشت‌ساز بود. چرا که امارات در بازی اول به پیروزی رسیده بود، یکی از مدعیان صعود از گروه است و با این شکست باید برای رسیدن به موفقیت، در ادامه رقابت‌ها ترمز ازبکستان را بکشد.

هرچند بنتو احتمالا خودش هم متوجه این مسئله خواهد شد که بازیکنانش توان بدنی کافی برای فشردگی مسابقات را نداشتند و باید فکری به حال شرایط بدنی شاگردانش بکند، وگرنه گرفتار نتایج سینوسی خواهد شد و این می‌تواند فاصله‌اش با ایران و ازبکستان را افزایش دهد.

البته آنچه برای تیم ملی مهم است توجه به نشانه‌هایی است که در همین بازی امشب قابل مشاهده و نگران کننده بود. یکی از مهمترین انتقادات به تیم ملی از سوی هواداران، نمایش بدون مسئولیت برخی از بازیکنان تیم ملی و اشتباهات فردی است.

2079512

این موضوع باید به‌سرعت مورد بررسی کادرفنی قرار بگیرد، اما این نمایش هم نباید باعث شلختگی و باری به هر جهت فوتبال کردن مهره‌های تکنیکی و هجومی تیم شود. چیزی که می‌تواند علاوه بر تقدیم کردن فرصت‌های گلزنی به یک رقیب ناآماده، به روحیه تیم نیز ضربه بزند.

معضل بعدی دور خوردن پرتکرار مدافعان کناری و ایجاد خطر از پشت سر آنها روی دروازه بیرانوند بود‌. درحالی که با وجود استفاده از دو هافبک دفاعی نباید شاهد این نقطه ضعف می‌بودیم. جایی که عملکرد عزت‌اللهی به اندازه توقعی که به خاطر تجربه بالای او می‌رود نبود و ورود قربانی بی‌تجربه هم در لحظات پرفشار آخر بازی چندان قابل توجیه و موفق به نظر نمی‌آمد.

2079511

ضمن آنکه فرصت‌سوزی‌های مکرر طارمی، آزمون و جهانبخش از بازیکنانی که سال‌هاست لباس تیم ملی را بر تن دارند واقعا عجیب و غیرقابل قبول است. آنها باید جای خالی رهبران پرآوازه درون زمین را برای ایران پر کنند و فراموش نکنند جا پای علی دایی و مهدوی‌کیا و کریم باقری و نکونام و بازیکنانی از این دست گذاشته‌اند و چشم بازیکنان جوان و تازه‌وارد به ساق آنهاست.

در پایان می‌توان با اشاره به نتایج به دست آمده در سایر دیدارها به این مسئله اذعان کرد که هیچ حریفی از پیش بازنده و راحت نیست پس می‌توان به همین جمع کردن امتیازات کامل دو دیدار ابتدایی دلخوش کرد با ذکر این نکته که جدال با ازبکستان و قطر بسیار نزدیک و سرنوشت ساز خواهد بود و تیم ملی نیازمند آمادگی بدنی و حفظ تمرکز روی صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ دارد.

مهدی بشکنی