به گزارش "ورزش سه"، از آخرین حضور ابوالفضل جلالی در یک بازی رسمی بیش از 6 ماه می‌گذرد. او آخرین‌بار در بازی ایران و هنگ‌کنگ که خرداد برگزار شد به میدان رفت و پس از آن دیگر نه در ترکیب استقلال دیده شد و نه در ترکیب تیم ملی. با این حال ادامه حضورش در جمع آبی‌ها حسابی او و هواداران این تیم را خوشحال کرد. 

جلالی درباره اینکه چرا بحث جدایی‌اش از استقلال مطرح شده بود، گفت: «مسئله خاصی نبود. یک شرایطی اتفاق افتاده بود که خدا را شکر حل شد.»

او حرف‌هایش را اینطور ادامه داد: «آرزوی هر بازیکنی است که بتواند در تیم بزرگ استقلال بازی کند. خیلی خوشحالم که باز هم در خدمت این باشگاه هستم. یک داستان‌هایی پیش آمده بود که برطرف شد و توانستم دوباره برگردم. امسال هم در لیگ نخبگان هستیم و کار دشوار است. خدا را شکر مشکلات حل شد و توانستم به تیم برگردم.»

جلالی درباره اینکه چرا در فرم آماده‌ای نبوده و آیا در این مدت تمرین کرده یا خیر نیز توضیح داد: «بعد از آخرین بازی فصل گذشته مقابل پیکان، من وارد اردوی تیم ملی شدم. فصل پیش از لحاظ بدنی فشار زیادی به من وارد شد. پس از اردوی تیم ملی، یک‌سری کارهای شخصی داشتم که باعث شد نتوانم آنطور که باید و شاید تمرین کنم. البته به صورت هوازی و کار با وزنه یک‌جورهایی تمرین می‌کردم.»

درباره ابوالفضل جلالی احتمال می‌رفت که با نظر امیر قلعه‌نویی در یکی از دیدارهای ایران مقابل قرقیزستان یا امارات به میادین برگردد که این اتفاق نیفتاد و حالا باید دید او در مصاف با الغرافه و لیگ نخبگان شانس پایان دادن به طلسم چندماهه دوری‌اش از میادین را خواهد داشت یا خیر.