جورجو کیه لینی شب گذشته آخرین بازی خود برای یوونتوس در استادیوم آلیانز را انجام داد تا پس از 17 سال از این تیم جدا شود...

توپ وارد محوطه جریمه می شد، دروازه تا مرز فروپاشی می رفت اما با دخالت خوب مثلث دفاعی تیم مدافع، خبری از فروپاشی و گل نبود، در حالی که همه منتظر تماشای صحنه آهسته موقعیت از دست رفته هستند، کارگردان بازی دوربین را به سمت صحنه شادی دسته جمعی مدافعان و دروازه بان متمایل می کند. همین حالا شما شاهد یکی از سناریوهای پرتکرار و جذابی هستید که در طول فصل بارها و بارها برای یوونتوس یا تیم ملی ایتالیا اتفاق می افتاد. جایی که مدافعان و دروازه بان برای نجات های اینچنینی شادی خاص خود را ارائه می دادند و با فریادها و حرکات خود شور و شعف را به تیم خودی انتقال می دادند تا فشار روانی دفاعی بازی کردن روی بازیکنان جوان تر و یا حتی بازیکنان هجومی که علاقه ای به این شکل از بازی ندارند، انتقال بدهند.

به گزارش طرفداری، شما برای لذت بردن از عملکرد یک مهاجم یا هافبک منتظر یک دریبل یا شوت تماشایی هستید تا در یک تک لحظه گل را به همراه داشته باشد اما قضیه مورد بحث ما کمی متفاوت تر از این تک لحظه های طلایی است. قضیه فرایند حراست از دروازه و ممانعت از ورود توپ به دروازه، برای هواداران فوتبال ایتالیا به خصوص هواداران یوونتوس چیزی فراتر از تک لحظه های طلایی است و این قضیه برای آن ها در یک ریتم پیوسته 90 دقیقه ای خلاصه می شود که همچون یک ارکستر باشکوه گاه به سکوت رضایت می داد و گاه شنونده را با حرکات خود و بالا بردن ریتم کار تا مرز جنون پیش می برد.

کیلینی موفق شده مدرک تحصیلی خود در رشته MBA  را از دانشگاه تورین اخد کند. موضوع پایان نامه کیه لینی مدل کسب وکار باشگاه یوونتوس در زمینه بین المللی بوده است.

یوونتوس و تیم ملی ایتالیا برای سال های سال میزبان مربع دفاعی ای بود که جیانلوییجی بوفون را درون دروازه خود داشت و در قلب آن هم جورجو کیه لینی حضور داشت، مدافعی که فرایند دفاع کردن را همچون یک اثر هنری به بینندگان فوتبال ارائه می داد. شاید بسیاری از هواداران بی طرف فوتبال در هر حالتی طرفدار بازی هجومی و بی پروا باشند اما زمانی که تیم مدافع جورجو کیه لینی را به عنوان رهبر خط دفاعی خود داشته باشد این قضیه کاملا می توانست وارون عمل کند؛ حالا ما در تیم مدافع، یک مدافع تنومند چپ پا را می دیدیم که فرایند دفاع کردن را همچون یک اثر هنری به مخاطب ارائه می دهد و شما حتما باید 90 دقیقه بازی را به طور کامل تماشا می کردید تا شاهد یک قطعه هنری کامل همچون یک موسیقی شاهکار باشید. از تکل های به موقعی که لذتی همچون فشردن مداوم کلاویه های پیانو را به بیننده انتقال می داد گرفته تا فریاد های گاه و بی گاهی که حکم رهبری ارکستر برای حاکم کردن نظم را بازی داشت.

کیلینی به همراه یارانش در خط دفاعی به گونه ای این اثر های هنری را اجرا می کردند که روزی پس از بازی با منچستریونایتد ژوزه مورینیو لب به ستایش آن ها گشود و از توانایی آن ها برای تدریس چگونه دفاع کردن در دانشگاه هاروارد گفت. مدافع اسطوره ای یوونتوس جمعی از ویژگی های پارادوکسیکال بود که به هیچ عنوان هیچ ارتباطی با یک مدافع تنومند و مستحکم نداشت. از چپ پا بودن این بازیکن گرفته تا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تورین شاید بهترین توصیف برای شخصیت کیلینی بازی ای است که در دور برگشت لیگ قهرمانان 2018 مقابل تاتنهام انجام داد و پس از یک بازی فوق العاده چیزی حدود 30 دقیقه با زبان انگلیسی در مورد برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) مقابل دوربین های تلویزیونی بریتانیا صحبت کرد....

 

کیه لینی پس از خداحافظی از یوونتوس:

حالا که جوانان رشد داده شده اند و به آنها اهمیت زیادی داده شده، وقت آن رسیده تا مسئولیت را به عهده بگیرند. به خوبی آگاهم که بال های بعضی از جوانان را در یوونتوس چیده بودم. بنابراین وقت پرواز آنهاست و من آنها را تشویق خواهم کرد. 

 

موسیقی الحاق شده: سمفونی شماره پنج بتهوون