به گزارش "ورزش سه"، تیم فولاد فردا در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف سپاهان خواهد رفت. برگزاری این بازی با توجه به گرد و غبار شدید در اهواز و به تاخیر افتادن پرواز سپاهان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد ولی جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی حضور یافته و به برگزاری آن تاکید کرد.

سرمربی فولاد صحبت‌های خود را با تسلیت به مردم آبادان به‌خاطر ریزش ساختمان در این شهر و جان باختن چند نفر شروع کرده و گفت: اول از همه به مردم خوب آبادان و خانواده‌هایی که امروز عزیزان خود را از دست دادند تسلیت می‌گویم. این باعث ناراحتی کل جامعه شد. متاسفانه هر روز یک خبر بد می‌شنویم. صبح که از خواب بیدار می‌شویم عادت نکردیم یک خبر خوب بشنویم. متاسفانه اکثر این خبرهای بد هم مال خوزستان است. گرمای هوا، گرد و خاکی که از دیروز شروع شده و تمرین ما تحت تاثیر آن برگزار شد، سیل و شرایط سخت دیگر همگی هستند و باید فکری به حال کشورمان و عزیزانمان که خیلی ساده جان خود را از دست می‌دهند بکنیم.
یک ذره که نه باید خیلی بیشتر از همدیگر مراقبت کنیم. مسئولین وظیفه دارند که این کار را انجام بدهند. اینکه الان بخواهیم کسی را که آن ساختمان را ساخته محاکمه کنیم، جان هیچ عزیزی برنمی‌گردد. واقعا از این موضوع ناراحتم. اتفاقی اگر برای یکی از هموطنان بیافتد انگار برای خود ما افتاده است. ما همه ایرانی هستیم. امیدوارم یک روز صبح هم بیدار شویم و یک خبر خوب بشنویم. منتظر آن روز می‌مانیم. این‌گونه نباشد که بیدار شویم و ببینیم یک ساختمان روی سر عزیزی خراب شده یا آتش سوزی صورت گرفته است. به هر حال ناراحت کننده است و کسانی که باید آسایش و رفاه و امنیت را به جامعه بیاورند باید کار خود را انجام دهند تا این اتفاقات را نبینیم.

نکونام در مورد رویارویی با سپاهان گفت: با تیم خوب، پرمهره، باکیفیت و باشگاه حرفه‌ای و یک تیم سازماندهی شده و بابرنامه در سال‌های اخیر بازی داریم. سال‌های سال است که با بازیکنان خوب، نتایج خوب و برنامه ریزی خوب کار خود را به‌درستی انجام می‌دهند. کاملا تیم بااحترامی هستند. می‌دانیم که فردا باید با تمرکز بالا و دقت بیشتر نسبت به تمام مسابقات، بازی کنیم. بازی سختی برای هر دو تیم خواهیم بود. تمرکز می‌کنیم تا انشالله بهترین عملکرد را داشته باشیم. با حداکثر تلاش در دو بازی باقی‌مانده حداکثر امتیازات را می‌گیریم و انشالله برای فصل بعد...

او در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه که ابتدا از او بابت صحبت‌هایش در مورد مردم خوزستان تشکر کرد و سپس از احتمال لغو بازی فردا پرسید گفت: به هر حال تیم ما امروز، به امید اینکه فردا بازی است در همین هوا تمرین کرد. بازی باید برگزار شود. امیدوارم که پرواز تیم سپاهان انجام شود چون این شرایط را من تجربه کرده‌ام. هم در این ایران و هم در اسپانیا تجربه داشتم که موقعی که این اتفاقات می‌افتد از تیم‌ها می‌خواهند با اتوبوس یا به هر نحوی که شده به آن شهر برسند تا فردا شرایط بازی باشد. تا فردا که بازی 8 شب است نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد. تیم ما آماده است و به نظرم بازی فردا برگزار می‌شود چون زمانی نداریم و لیگ باید سر زمان تعیین شده تمام شود. به‌خاطر بازی‌های جام جهانی و اردویی که تیم ملی دارد باید برنامه ریزی درست پیش برود. فردا به نظرم قطعا بازی برگزار خواهد شد.

نکونام در پاسخ به این سوال که چه نظری در مورد شائبه‌هایی که در خصوص همکاری فصل آینده‌اش با فولاد وجود دارد، تاکید کرد: نه هیچ شائبه‌ای نیست. اتفاق خاصی مثل سال قبل نیافتد؛ من در خدمت باشگاه فولاد هستم. خوشحالم از اینکه فردا بازی با تماشاگر برگزار می‌شود و این برای ما خیلی مهم است. هواداران نیروی مضاعفی به تیم می‌دهند. متاسفانه هواداران را در موفقیت‌های اخیر کنار خودمان نداشتیم. دوست دارم فردا استادیوم پر باشد تا بتوانیم کنار هم فصل را خوب تمام کنیم و یک بازی خوب همراه با نتیجه داشته باشیم که انشالله همه باهم برای یک فصل قوی‌تر در سال آینده آماده شویم.