به گزارش "ورزش سه"، فلیکس ماگات سرمربی کهنه‌کار آلمانی در فصلی که گذشت هدایت هرتا برلین را به عهده داشت و در نهایت موفق شد تیمش را از خطر سقوط مستقیم از بوندس‌لیگا نجات دهد. اما او بعد از این موفقیت به انتقاد از مدیریت باشگاه هرتا پرداخته و مدیریت باشگاه را به عدم حمایت از خود متهم کرد. 
ماگات در مصاحبه با نشریه کیکر گفت:" این اتفاقی است که برای سرمربی قبل از من تایفون کورکوت هم افتاده بود. وقتی او داشت برلین را ترک می کرد من در پارکینگ زیرزمینی هتل دیدمش و با هم صحبت کوتاهی داشتیم".

سرمربی هرتا در ادامه این مصاحبه جنجالی گفت:" تایفوت به من گفت شرایط در هرتا برایش خیلی سخت بوده و در این مدت هیچ کمکی از مدیریت باشگاه به او نشده است. من هم حالا به شما این را می گویم که بعد از 9 هفته حضور روی نیمکت هرتا من هم همین احساس را داشتم که هیچ کمکی نداشته‌ام".

هرتا برلین با هدایت ماگات هفته گذشته در بازی برگشت از دیدار حذفی با هامبورگ که تکلیف سقوط این تیم به بوندس‌لیگا2 یا ماندنش در بوندس‌لیگا را مشخص می کرد، موفق شد هامبورگ را 2-0 شکست دهد تا در مجموع دو بازی با حساب 2-1 به پیروزی رسیده و جواز حضور در بوندس لیگای فصل بعد را بدست بیاورد.


ماگات در اواسط ماه مارس جانشین کورکوت در هرتا شده بود. تایفون کورکوت بعد از آنکه هرتا تحت هدایتش در منطقه خطر سقوط قرار گرفت اعلام کرد دیگر حاضر به هدایت این تیم نیست.

ماگات در مصاحبه با کیکر می گوید او و تیم مربی‌گری‌اش در این مدت موفق شده‌اند روحیه اتحاد را در تیم تقویت کنند. اما او در ادعایی جنجالی می گوید در تمام این مدت هرگز این احساس را نداشته که مدیریت باشگاه برای جلوگیری از سقوط تیم تلاش می کند و به دنبال جنگیدن است. فلیکس ماگات در ادامه گفت:"عملا در هیچ حوزه‌ای این احساس را نداشتم که مدیریت از ما حمایت می کند. در سال 2001 که هدایت اشتوتگارت را در شرایط مشابه به عهده داشتم حمایت مدیریت قوی و قاطع بود. آن زمان مدیریت این حس را داشت که حالا با شرایط خاصی مواجه هستیم و باید همه ناراحتی‌ها را فراموش کنیم و برای جلوگیری از سقوط از اول شروع کنیم".

ماگات در ادامه صحبتهایش به دفاع تلویحی از فردی بوبیچ مدیر ورزشی هرتابرلین پرداخته و سعی می کند حساب او را از مدیریت کلان باشگاه جدا کند. ماگات در این باره گفت:" بوبیچ هم یکی از قربانیان باشگاه است. بوبیچ وارث مشکلاتی شده که یک هفته قبل از پست گرفتنش در هرتا بوجود نیامده‌اند و قدمت زیادی دارند. این باشگاه برای سومین سال پیاپی با خطر سقوط مواجه است. این اتفاقی یک‌شبه نیست و نشان می‌دهد باشگاه با مشکلات ساختاری روبرو است".

این در حالی است که بوبیچ کمی قبل از مصاحبه ماگات با کیکر اعلام کرده بود قصد دارد هر چه زودتر جانشین ماگات به عنوان سرمربی هرتا را اعلام کند.