به گزارش "ورزش سه"، الاهلی مصر شب گذشته در دیدار فینال لیگ قهرمانان آفریقا برابر الوداد کازابلانکای مراکش به میدان رفت و با نتیجه 0-2 شکست خورد تا دستش از جام قهرمانی کوتاه بماند. 
هر دو گل این تیم مراکشی را زهیر الموتاراجی، وینگر این تیم، به ثمر رساند تا ستاره تیمش در این بازی لقب بگیرد و زمینه‌ساز شکست تیم حریف شود که در پی دفاع از عنوان قهرمانی خودش بود. 

 


این سومین بار است که الوداد موفق می‌شود جام قهرمانی قهرمانان آفریقا را بالای سر ببرد. آنها پیش از این نیز در سال‌های 1992 و 2017 توانسته بودند فاتح ارزشمندترین جام قهرمانی قاره آفریقا در سطح باشگاهی شوند. 

 


نکته عجیب اینکه این دیدار در ورزشگاه خانگی الوداد در مراکش برگزار شد. پیش از این بازی حواشی بسیاری درباره محل برگزاری این بازی به وجود آمد اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آفریقا اعلام کرد که مراکش تنها کشوری بود که درخواست میزبانی را ارائه کرده و سنگال هم از رقابت با این کشور انصراف داده است. 

 


مدیران باشگاه مصری که به این موضوع اعتراض بسیاری داشتند، سعی کردند که برگزاری دیدار فینال را تا یافتن زمین بی‌طرف برای میزبانی به تاخیر بیاندازند اما این تلاش‌ها فایده نداشت و حتی شکایت آنها از سوی دادگاه عالی ورزش هم رد شد. 
این اولین بازگشت هواداران فوتبال مراکش به ورزشگاه‌ای این کشور پس از شیوع ویروس کرونا در سال 2020 بود و آنها توانستند قهرمانی تیم‌شان را برابر یکی از قدرتمندترین تیم‌های این قاره جشن بگیرند.