پرونده ویژه این هفته رسانه طرفداری به جدایی احتمالی فرهاد مجیدی از استقلال اختصاص داشت...

صبح روز بازی تشریفاتی استقلال - نفت مسجدسلیمان خبری در فضای مجازی منتشر شد که هواداران استقلال را شوکه کرد؛ خبر خداحافظی قریب الوقوع فرهاد مجیدی و جدایی اش از استقلال بعد از برگزاری جشن قهرمانی.

به گزارش طرفداری، البته تقریبا همان زمان که قهرمانی استقلال قطعی شد، رسانه طرفداری خبر داده بود فرهاد مجیدی از یک تیم اماراتی پیشنهاد دارد و احتمالا با پایان فصل مثل یک قهرمان جدا می شود که رویای مربیگری در الوصل امارات را با قبول پیشنهاد باشگاهی که گفته می شود اسمش عجمان امارات است، دنبال کند. تمام آن ها که فرهاد مجیدی را می شناسند، خوب می دانند مجیدی به خاطر اینکه بچه هایش در امارات زندگی می کنند و دوستان زیادی در الوصل دارد، علاقه مند است سرمربی این تیم باشد.

حالا که فرهاد مجیدی، استقلال را قهرمان کرده، نشستن روی نیمکت تیمی مثل عجمان در امارات می تواند او را به نیمکت الوصل نزدیک تر کند.

 

ماشین تکذیبیه باشگاه استقلال

با انتشار خبر جدایی فرهاد مجیدی، ماشین تکذیب باشگاه استقلال بلافاصله دست به کار شد و این خبر را تکذیب کرد. اما درست یک روز قبل از بازی آخر فصل دوباره این زمزمه ها به گوش رسید و صبح روز بازی شایعه جدایی فرهاد مجیدی به کانال های تلگرامی راه پیدا کرد. وقتی هم شب قهرمانی نتوانست بغض خودش را کنترل کند و در آغوش بیژن طاهری اشک ریخت، خیلی ها این اشک شوق را به جدایی احتمالی از استقلال ربط دادند.

شایعه جدایی فرهاد مجیدی؛ واقعیت یا فشار روی مدیران استقلال؟

اما چرا درست در روزی که قرار است شبش جشن قهرمانی به پا شود، چنین خبری منتشر می شود؟ این خبر را یا نزدیکان فرهاد مجیدی به رسانه ها دادند تا هواداران استقلال را از نظر ذهنی برای جدایی فرهاد مجیدی آماده کنند و شاید هم مصطفی آجورلو و مدیران باشگاه استقلال را برای تامین خواسته های فرهاد مجیدی تحت فشار بگذارند یا این خبر را منابعی به دست خبرنگاران رساندند که به باشگاه استقلال نزدیک هستند و می خواهند هرچه زودتر تکلیف فرهاد مجیدی و باشگاه استقلال مشخص شود چرا که خلاف آنچه در جامعه هواداری تصور می شود، فرهاد و باشگاه استقلال قرارداد بلند مدتی با هم ندارند.

استقلال و فرهاد مجیدی قرارداد بلند مدت ندارند

تعجب نکنید؛ اگر قرارداد بلند مدتی در کار بود، حتما باشگاه استقلال باید شایعه جدایی فرهاد مجیدی را تکذیب و اعلام می کرد این سرمربی با ما 2 یا 3 سال دیگر قرارداد دارد یا خود فرهاد و نزدیکانش اعلام می کردند وقتی او قرارداد دارد، چرا باید به جدایی فکر کند؟

اگر قراردادی در کار باشد، فرهاد مجیدی با برای جدایی به استقلال غرامت بدهد و نصف کل قراردادش را به مصطفی آجورلو بپردازد و جدا بشود. اگر آجورلو هم بخواهد قرارداد را یک طرفه فسخ کند حداقل 15 میلیارد تومان باید به فرهاد مجیدی پرداخت کند.

قرارداد فرهاد مجیدی و استقلال این فصل به پایان می رسد + سند

به نظر می رسد قراردادی در کار نیست و آخرین قراردادی که فرهاد مجیدی با استقلال امضا کرد همان قرارداد 2.5 ساله زمان احمد مددی بوده که بعدها با یک متمم به 1.5 سال کاهش پیدا کرد. طبق آن قرارداد، همکاری استقلال و فرهاد مجیدی در پایان فصل 1400/1401 به اتمام می رسد و دو طرف برای ادامه همکاری باید قرارداد جدیدی امضا کنند.

قرارداد عارفانه مصطفی آجورلو با فرهاد مجیدی!

قراردادی که آجورلو از آن در شروع فصل حرف زد، بیشتر عارفانه بوده است! در آن مقطع خیلی ها با مصطفی آجورلو تماس می گرفتند و از او می خواستند فرهاد مجیدی را کنار بگذارد و مدیرعامل استقلال هم برای اینکه آب پاکی روی دست آن بریزد، فرهاد مجیدی را به باشگاه کشاند و خبر تمدید قرارداد سه ساله فرهاد مجیدی را به رسانه ها داد.

تصمیم نهایی چه خواهد بود؟

فرهاد مجیدی و استقلال حالا به نقطه تصمیم گیری رسیدند. فرهاد به پشتوانه قهرمانی انقدر محبوب هست که اغلب هواداران خواهان ابقایش باشند. در چنین شرایط آجورلو هم نمی تواند به گزینه ای غیر از مجیدی فکر کند مگر اینکه خودش خواهان جدایی باشد.

فرهاد مجیدی چه زمان بازیگری، چه زمان مربیگری همیشه غیرقابل پیش بینی بوده است. اگر پیشنهاد عجمان جدی باشد، بعید نیست فرهاد در قامت یک قهرمان موقتا از استقلال جدا بشود و نیمکت استقلال را به عنوان گزینه روز مبادا برای خودش نگه دارد...