پیر امریک اوبامیانگ اولین بازیکن گابنی تاریخ بارسلوناست و به این موضوع افتخار می کند.

پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم گابنی و 32 ساله بارسلونا که در انتقالی آزاد به این تیم پیوست، امروز در باشگاه بارسلونا و استادیوم نیوکمپ معارفه می شود. او پیش از معارفه در نیوکمپ، در کنفرانس خبری شرکت کرد و همچنین شماره پیراهن او اعلام و مشخص شد که اوبامیانگ با پیراهن شماره 25 بازی خواهد کرد. به گزارش طرفداری و به نقل از موندو دپورتیوو، اوبامیانگ در این کنفرانس خبری گفت:

من واقعاً خواهان آمدن به اینجا بودم، به همین دلیل روز دوشنبه از صبح به بارسلونا آمدم چون می خواستم مطمئن شوم که همه چیز نهایی و انجام شود. ما تا آخرین لحظه صبر کردیم چون توافق با آرسنال کمی سخت بود اما در نهایت، من اینجا هستم. از نظر گلزنی می توانم به تیم کمک کنم و تمام تلاشم را برای کمک به هم تیمی های ام انجام می دهم. من بازیکنی سریع هستم و وقتی مقابل دروازه قرار می گیرم، آن جا هستم تا گلزنی کنم. به همین علت با بارسا قرارداد بستم، تا به تیم و هم تیمی های خود کمک کنم تا به جایی که مردم از بارسا انتظار دارند، باز گردیم. این که اینجا هستم و برای بارسا بازی می کنم، باعث افتخارم است. بسیار خوشحالم. همیشه رویای بازی در لالیگا را داشتم و این فرصتی خارق العاده برای من است. از بچگی این رویای من بود و این بهترین فرصت زندگی ام است. همه می دانند که بارسا یکی از بهترین باشگاه های جهان است. اینجا خیلی خوشحالم.

این که اولین بازیکن گابنی تاریخ بارسا هستم، باعث افتخارم است. من به پنج زبان (فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی و آلمانی) صحبت می کنم. از وقتی بچه بودم، با مادربزرگ و پدربزرگم اسپانیایی صحبت می کردم. به همین علت به خوبی قادر به صحبت به زبان اسپانیایی هستم. همیشه می خواستم فوتبالیست باشم و این هدفی مشخص برای من بود. مردم سال هاست که مرا می شناسند، من گلزنی می کنم و مهاجم سریعی هستم، امیدوارم با گل هایم به تیم کمک کنم و گل های زیادی برای بارسا به ثمر برسانم. فکر می کنم بارسا باشگاه بزرگی است که باید قهرمان لیگ قهرمانان شود، به همین علت آمدن به اینجا فرصتی برای قهرمانی در این رقابت است. ما تمام تلاشمان را می کنیم تا به لیگ قهرمانان بازگردیم و قهرمان شویم.

الان آماده حضور در بازی ها هستم. مدت زمان زیادی از آخرین بازی من می گذرد اما همه چیز در ذهن من کاملاً واضح است و آماده بازی و کمک به تیم هستم. من می دانم که ما کم کم به بالاترین سطح باز خواهیم گشت. روز یکشنبه بازی فوق العاده و بزرگی در پیش داریم. سخت تلاش می کنم و خواهیم دید چه کاری از دستمان بر می آید. امید و آرزوی من این است که اینجا بمانم و به همین علت نهایت تلاشم را می کنم تا بهترین عملکردم را داشته باشم. احساس می کنم آماده سبک بارسا هستم و فکر می کنم خیلی خوش شانس بوده ام که در لیگ برتر بازی کردم چون این به من کمک زیادی کرد. آماده ام و واقعاً می خواهم در ترکیب تیم قرار بگیرم. در ذهنم می دانم که آماده ام. نمی دانم اگر برای تعداد گل هایم عدد مشخصی داشته باشم اما امیدوارم گل های زیادی بزنم.

 پست بازی؟ کمی با سرمربی صحبت کردم و به نظر می رسد که او قصد دارد مرا در نوک خط حمله بازی دهد و من برای این کار آماده هستم. اگر روزی او در جناحین به من نیاز داشته باشد، مشکلی ندارم چون برای بازی در چنین پست هایی آماده هستم. فکر می کنم هر بازیکنی که به اینجا می آید باید با سبک بارسا وفق پیدا کند چون بارسا فوتبال فوق العاده ای بازی می کند. من باید وفق پیدا کنم اما برای این کار آماده ام. بازی های زیادی از بارسا دیده ام و تیم کیفیت زیادی دارد. دمبله؟ باید حقیقت را بگویم. او بسیار خوب تمرین می کند و به عنوان دوست عثمان، امیدوارم او و باشگاه راه حلی برای این وضعیت پیدا کنند. به عنوان یک بازیکن، او فوق العاده است و باز می گویم، امیدوارم راه حلی پیدا کنند.

وقتی به بارسلونا رسیدم حس بسیار خوبی داشتم. مردم به خوبی از من استقبال کردند و خیلی خوشحالم. انگار در خواب هستم و نمی خواهم بیدار شوم. آخرین روز نقل و انتقالات، روز بسیار طولانی و دیوانه کننده ای بود. ما دو دقیقه پیش از بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی، قرارداد را امضا کردیم. روز طولانی ای بود و من همراه پدرم در خانه اش بودم و امیدوارم بودم که همه چیز خوب پیش برود. در نهایت بعد از ظهر با من تماس گرفتند تا برای تست های پزشکی بروم و من خیلی خوشحال شدم. در نهایت کمی استرس داشتم اما همه چیز خوب بود.

ماه های اخیر حضورم در آرسنال، ماه های سختی بود اما فکر می کنم فوتبال گاهی همین است. از سمت خودم، هرگز نخواسته ام کار اشتباهی انجام دهم و الان فکر می کنم که این اتفاقات مربوط به گذشته است و می خواهم به زمان حال فکر کنم و الان این جواب من است. فکر می کنم تنها مشکل من در آرسنال با آرتتا بود و او فرد تصمیم گیرنده بود. من نمی توانم چیز زیادی بگویم، او خوشحال نبود، فقط همین. او خیلی خوشحال نبود، من خونسرد و آرام ماندم و فقط همین.