به گزارش "ورزش سه"، روزنامه انگلیسی سان مدعی شد با اینکه شش باشگاه لیگ برتری به دنبال جذب اولکساندر زینچنکو، ستاره اوکراینی منچسترسیتی، هستند اما شانس آرسنال برای به خدمت گرفتن او بیشتر است و به احتمال زیاد از فصل آینده زینچنکو را با پیراهن قرمزرنگ آرسنال در میادین خواهیم دید.

سان بعد از آرسنال، باشگاه اورتون را دیگر گزینه زینچنکو معرفی کرد. بر اساس این گزارش، فرانک لمپارد، سرمربی اورتون به حضور ستاره اوکراینی در تیمش علاقه‌مند است. دیگر تیمهایی که به دنبال خرید زینچنکو هستند، نیوکاسل، وستهام‌، وولوز‌ و لیدز اعلام شده‌اند.

گمانه‌زنی درباره آینده زینچنکو از زمانی آغاز شد که رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند او برای ترک اتحاد آماده شده است. ستاره 25ساله اوکراینی در تابستان 2016 از باشگاه روسی اوفا با قراردادی 2 میلیون یورویی به منچسترسیتی پیوست. او در این شش سال 128 بازی بازی برای سیتیزن‌ها انجام داده است. زینچنکو در این مدت با پیراهن سیتی چهار بار قهرمان لیگ برتر شده، چهار بار جام اتحادیه را بالای سر برده و چهار بار فاتح جام حذفی انگلیس شده است.

این ملی‌پوش اوکراینی از سوی پپ گواردیولا معمولا در پست دفاع چپ مورد استفاده قرار گرفته. بر اساس گزارش سان، زینچنکو به دنبال باشگاهی است که به او اجازه بازی در میانه خط هافبک به عنوان بازیکن فیکس را بدهد. علت اصلی تمایل او برای ترک سیتی احتمالا همین بوده.

تا پایان قرارداد فعلی زینچنکو با سیتی دو سال دیگر باقی مانده. گفته می‌شود منچسترسیتی برای او دست کم خواهان دریافت 30 میلیون پوند خواهد شد. سان در گزارش خود به ادعای یک رسانه دیگر انگلیسی، ایونینگ استاندارد، اشاره می‌کند که می‌گوید دو باشگاه لندنی آرسنال و وستهام از قصد خود برای خرید زینچنکو پرده برداشته‌اند.