به گزارش "ورزش سه"، لواندوفسکی چند روز قبل و در مراسم انتخاب بهترین‌های فیفا به عنوان بهترین بازیکن مرد سال 2021 انتخاب شد.

پس از اعلام نتایج و اهدای این جایزه به این ستاره لهستانی، فهرست آرای هرکدام از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام شد و مشخص شد که مسی به نیمار، کیلیان امباپه و کریم بنزما رای داده و خبری از لوا در آرای این بازیکن نبود.

لواندوفسکی در گفتگو با یکی از نشریات لهستانی با اشاره به این موضوع اظهار داشت:« درک این موضوع برای من دشوار بود. من به مسی رای دادم چون کاری که در سال 2021 کرده بود را تحسین می‌کردم. مسی در توپ طلا گفت که به من رای داده و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که نظرش را تغییر داده است. با این حال من حسرت یا اعتراضی ندارم. این موضوع را پذیرفتم. این تصمیمی بوده که او گرفته و چاره‌ای وجود ندارد.»

این ستاره بایرن مونخی در ادامه به مقایسه دو جایزه توپ طلا و جایزه بهترین بازیکن فیفا پرداخته و مدعی شد که از نظر او جایزه فیفا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

 

این ستاره بایرن اضافه کرد:« من اخیرا بسیار به جایزه توپ طلا و بهترین بازیکن فیفا فکر کردم. به این نتیجه رسیده‌ام که جایزه فیفا اهمیت بیشتری نسبت به توپ طلا دارد. در توپ طلا تنها خبرنگاران رای می‌دهند. هیچ اعتبارسنجی مشخصی وجود ندارد و این چیزی است که بسیاری از کارشناسان و بازیکنان سابق و فعلی هم به آن اشاره کرده‌اند.»

او با اشاره به شرکت کنندگان در نظرسنجی فیفا ادامه داد:« کاپیتان‌ها و مربیان‌ تیم‌های ملی که می‌توانند  نگاهی واقع‌گرایانه به دستاوردهای ما داشته باشند  در جایزه فیفا رای می‌دهند. آنها می‌دانند که هر بازی، هر رکورد و هر مصدومیت چه بهایی برای ما دارد.»

لواندوفسکی درباره دریافت این جایزه برای دومین سال متوالی گفت:« شاید در رده‌بندی ارزش جوایز، توپ طلا بالاتر از بهترین بازیکن سال فیفا قرار بگیرد اما دریافت این جایزه برای دومین سال متوالی و کسب آرای مربیان و بازیکنان برای من بسیار ارزشمند است چون می‌دانم که در طول این سال‌ها تا چه حد به سختی تلاش کردم.»