به گزارش "ورزش سه"، روزهای درخشش سادیو مانه در فوتبال اروپا از باشگاه متز در فرانسه آغاز شد و در ادامه او در سالزبورگ رشد کرد. اوج درخشش سادیو مانه در لیورپول رقم خورد و حالا او در آستانه انتقال به بایرن مونیخ قرار دارد. حالا اولیویه پرین، رئیس آکادمی اف سی متز فاش کرد سادیو مانه ابتدا مصدومیت دشواری داشته و برای ماندن در آکادمی، این مسئله را پنهان کرده است.

اولیویه پرین گفت: "در ابتدا سادیو مانه بسیار محتاط بود، دیر به تمرینات می آمد و مدام اشتباهات فنی می کرد. در آن روزها بود که متوجه شدیم که سادیو مانه آسیب دیدگی خود را پنهان می کند، زیرا می ترسید به سنگال بازگردانده شود."

در آن مقطع، سادیو مانه از مشکلات کشاله ران رنج می برد که باید با جراحی درمان می شد. پایان روزهای مصدومیت این بازیکن، در نهایت جرقه دورانی فوق العاده برای او بود. سادیو مانه به سرعت در آکادمی پیشرفت کرده و به بازیکنی قوی تبدیل شد.

اولیویه پرین در ادامه گفت: "مانه آنقدر قوی بود که توانست خیلی سریع خود را در آنجا تثبیت کند. او می توانست با توپ کارهای دیوانه کننده انجام دهد. در موقعیت های تک به تک، سادیو مانه بسیار پخته عمل کرده و به راحتی خودش را نشان می داد و از نظر فنی او همیشه بسیار با استعداد بود.

وقتی امروز او را در لیورپول می بینم، شگفت زده می شوم، زیرا او یکی پس از دیگری دروازه حریفان را باز می کند. مهمتر از همه، نگرش و تعهد مانه تأثیری ماندگار آکادمی ما گذاشت. مانه همیشه می خواست پیشرفت کند و هرگز به راحتی تسلیم نمی شد. او یک کمال گرای واقعی بود. 

هر زمان که سادیو مانه عملکرد بدی داشت، از ما می‌پرسید که آیا می‌تواند ویدئوی بازی‌ های خود را تماشا کند تا آن را تجزیه و تحلیل کرده و از انجام اشتباهات مشابه در بازی بعدی جلوگیری کند. او مدام خودش را زیر سوال می برد، کاری که تعداد کمی از بازیکنان حرفه ای انجام می دهند."