سهیل مهدی در نشست امروز با سرمربیان و مربیان لیگ برتر برنامه لیگ بیست و دوم را به آن ها ارائه کرد...

درحالی که قرار است حداکثر تا روز سه شنبه این هفته برنامه نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر بیست و دوم نهایی شود، مطابق جدولی که امروز سازمان لیگ برای هم اندیشی در اختیار سرمربیان و مربیان لیگ برتری قرار داد، فصل جدید لیگ برتر 20 مرداد آغاز می شود و نیم فصل اول این رقابت ها 20 آبان به پایان می رسد.

به گزارش طرفداری، در برنامه ای که امروز به دست رسانه طرفداری رسیده، سازمان لیگ قصد دارد هفته اول لیگ برتر را 20 و 21 مرداد برگزار کند مطابق این برنامه لیگ بعد از برگزاری 6 هفته (20 و 21 مرداد؛ هفته اول، 27 و 28 مرداد؛ هفته دوم، دوم شهریور؛ هفته سوم، هشتم شهریور؛ هفته چهارم، چهارده شهریور؛ هفته پنجم و نوزده شهریور؛ هفته ششم) بیست شهریور موقتا تعطیل می شود تا دراگان اسکوچیچ اردوی بی فایده تیم ملی را در غیاب لژیونر ها 9 روز زودتر از فیفا دی رسمی آغاز کند. در این برنامه ریزی هفته هفتم لیگ برتر 7 و 8 مهر برگزار می شود و از هفته هشتم به بعد شاهد فشردگی شدید خواهیم بود تا تعطیلی بی دلیل شهریور ماه با برگزاری 5 روز، 5 روز بازی ها جبران شود. برنامه ای که سازمان لیگ به دست تیم های لیگ برتری رسانده به شرح زیر است.

هفته تاریخ
هفته  اول 20 و 21 مرداد
هفته دوم 27 و 28 مرداد
هفته سوم 2 شهریور
هفته  چهارم 8 شهریور
هفته  پنجم 14 شهریور
هفته ششم 19 شهریور
هفته  هفتم 24 و 25 شهریور (این برنامه اولیه بود که به دلیل درخواست اسکوچیچ به 7 و 8 مهر منتقل شد)
هفته  هشتم 14 مهر
هفته  نهم 20 مهر
هفته  دهم 25 مهر
هفته  یازدهم 30 مهر
هفته  دوازدهم 5 و 6 آبان
هفته  سیزدهم 10 آبان
هفته  چهاردهم 15 آبان
هفته پانزدهم

20 آبان

تصویر برنامه پیشنهادی سازمان لیگ / 1
تصویر برنامه پیشنهادی سازمان لیگ / 2
تصویر برنامه پیشنهادی سازمان لیگ / 3

برنامه پیشنهادی رسانه طرفداری

سازمان لیگ درحالی این فشردگی را به لیگ برتری ها تحمیل می کند که هنوز تکلیف سوپرجام را هم روشن نکرده است اما با یک برنامه ریزی صحیح می توان سوپرجام را روز 20 یا 21 مرداد برگزار کرد و از 24 مرداد به سراغ برگزاری لیگ برتر رفت البته به شرطی که سازمان لیگ دراگان اسکوچیچ را متوجه اهمیت لیگ برتر کند و اردوی تیم ملی در همان فیفا دی و با حضور تمامی ملی پوشان برگزار شود. برنامه پیشنهادی رسانه طرفداری با احتساب برگزاری بازی سوپر جام (استقلال - نساجی) در روز پنج شنبه 20 مرداد یا جمعه 21 مرداد به شرح زیر است:

هفته تاریخ
هفته  اول 24 و 25 مرداد
هفته دوم 30 و 31 مرداد
هفته سوم 5 و 6 شهریور
هفته  چهارم 11 شهریور
هفته  پنجم 18 شهریور
هفته ششم 23 و 24 شهریور (در حالتی که اسکوچیچ اردوی تیم ملی را تنها 3 روز زودتر از فیفا دی آغاز کند)
هفته  هفتم 7 و 8 مهر
هفته  هشتم  14 مهر
هفته  نهم 20 مهر
هفته  دهم 26 مهر
هفته  یازدهم 30 مهر و 1 آبان
هفته  دوازدهم 5 و 6 آبان
هفته  سیزدهم 10 و 11 آبان
هفته  چهاردهم 15 و 16 آبان
هفته پانزدهم

20 و 22 آبان (20 برای تیم هایی که ملی پوش دارند و 22 برای تیم هایی که بازیکنان ملی پوش ندارند)

در این برنامه، هفته های اول که هنوز تیم ها به طور کامل آماده نیستند بازی ها هر هفت روز یکبار برگزار می شود و در ادامه فاصله بازی ها به 6 روز و 5 روز می رسد. بعد از وقفه 10، 12 روزه فیفادی هم مجددا بازی ها ابتدا با فاصله هفت روزه دنبال می شود و سپس این فاصله به 6 روز و 5 روز خواهد رسید.

البته هیچ اصرار و اجباری وجود ندارد که نیم فصل اول حتما در پایان هفته پانزدهم  به اتمام برسد، می توان به طور نمونه بازی ها را در پایان هفته چهاردهم متوقف کرد تا هفته پانزدهم همراه نیم فصل دوم بعد از بازگشت تیم ملی ایران از جام جهانی برگزار شود.

امیدواریم در نهایت تصمیمی که سازمان لیگ می گیرد به نفع تیم های لیگ برتری باشد. اگر از جمع 23 بازیکنی که همراه تیم ملی به جام جهانی می روند 10، 12 بازیکن در لیگ برتر عضویت داشتند می شد تیم ملی را 10 روز پیش از آغاز فیفادی رسمی و 20 روز قبل از آغاز جام جهانی راهی اردو کرد اما در شرایط فعلی که حداکثر 6 بازیکن لیگ برتری همراه تیم ملی به جام جهانی می روند و حداقل 17 لژیونر در لیست نهایی اسکوچیچ از همین حالا جا رزرو کرده اند، ایجاد وقفه در لیگ برتر برای برگزاری اردوی تیم ملی در غیاب لژیونر ها هیچ گونه دلیل منطقی و توجیه فنی ندارد.