بایرن مونیخ و بارسلونا بازیکنان مشترک زیادی در طول تاریخ داشته اند. 

سرانجام و پس از کش و قوس های فراوان، روبرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ راهی بارسلونا شد. لواندوفسکی به هشتمین بازیکن مشترک تاریخ دو باشگاه تبدیل شد. به بهانه این انتقال به بازیکنان مشترک تاریخ این دو باشگاه نگاهی می اندازیم.

1- مارک هیوز

مارک، از منچستر یونایتد به بارسلونا پیوست اما در بارسلونا زیاد موفق نبود. در سال 1987 بایرن مونیخ این بازیکن را از بارسلونا به مدت یک فصل قرض گرفت. مارک هیوز در بایرن مونیخ هم شرایطی خوبی سپری نکرد و پس از پایان دوران حضورش در بایرن، به منچستر یونایتد پیوست. 

2- پاتریک اندرسون 

بایرن مونیخ اندرسون را از، مونشن گلادباخ به خدمت گرفت. اندرسون پس دو فصل حضور در بایرن مونیخ و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2001، به بارسلونا پیوست. 

3- مارک فن بومل 

فن بومل هلندی از پی اس وی آیندهوون به بارسلونا پیوست. فن بومل تنها یک فصل را در بلوگرانا سپری کرد و پس از آن در سال 2006 به بایرن مونیخ پیوست. 

4- تیاگو آلکانتارا 

پس از اینکه پپ گواردیولا به عنوان سرمربی بایرن مونیخ انتخاب شد، تیاگو یکی از استعداد های لاماسیا را در سال 2013، با خود به بایرن مونیخ آورد. 

5- پپه رینا

پپه رینا فوتبال خود را در تیم های پایه بارسلونا آغاز کرد. او در سال های 2000 تا 2002 در بارسلونا بازی کرد و پس از آن به ویارئال پیوست. بایرن مونیخ در سال 2014 و به مدت یک فصل او را از ناپولی به خدمت گرفت. 

6- آرتورو ویدال

ویدال در سال 2015 از یوونتوس راهی بایرن مونیخ شد. او در بایرن مونیخ تقریبا دوران خوبی را سپری کرد و پس از آن و به مدت دو فصل برای بارسلونا به میدان رفت. 

7- فیلیپه کوتینیو

فیلیپه، به عنوان یکی از 10 انتقال گران قیمت تاریخ فوتبال، از قرمز های مرسی سیاد جدا شد و به بارسلونا پیوست. او در بارسلونا دوران خوبی را سپری نکرد و بايرن مونیخ در فصل 2019/2020 او را به مدت یک فصل از بارسلونا قرض گرفت. فیلیپه کوتینیو در بازی این دو تیم در سال 2020 که با پیروزی 8 بر 2 بایرن مونیخ به پایان رسید، 2 گل را وارد دروازه بارسلونا کرد. 

8- روبرت لواندوفسکی 

روبرت لواندوفسکی که انتقال آن چند روزی است که رنگ و بوی جدی، به خودش گرفته است، آخرین بازیکن مبادله شده بین دو تیم به شمار می رود. روبرت لواندوفسکی پس از هشت فصل حضور در بایرن مونیخ راهی بارسلونا شد. تا به گفته وی، به آرزوی خود رسیده باشد. 

همچنين اودو لاتک، لوئیس فن خال و پپ گواردیولا، افرادی هستند که در هر دو باشگاه بایرن مونیخ و بارسلونا سابقه سرمربی گری دو تیم را داشته اند.