به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی پس از دیدار تدارکاتی برابر صنعت نفت آبادان گفت: ما طبق برنامه‌ریزی‌ای که داشتیم یک بازی در سیزدهم و یک بازی در هفدهم بهمن انجام دادیم و سعی کردیم برنامه ریزی ما شکل و شمایل برنامه سازمان لیگ را داشته باشد. تیم ما امروز مقداری خسته بود به همین دلیل مجبور شدیم در تعطیلات نیم فصل یک شوک بدنی را داشته باشیم. در چهار یا پنج روزی که تا بازی فرصت داریم سعی می‌کنیم ریتم مناسبی را داشته باشیم چون تنها زمانی بود که این اجازه را داشتیم که یک شوک به سیکل تمرینی بچه‌ها بدهیم به همین دلیل امروز تیم را سنگین‌تر و خسته‌تر دیدم اما به جلو می‌رویم تا ببینیم چه اتفافی می‌افتد.

 

او در خصوص اینکه با توجه به نتایج مس توقعات از آنها بالا رفته گفت: به خاطر فرم و نحوه بازی‌ای که تیم ما انجام می دهد توقعات بالا رفته است اما ما فقط به بالا بردن کیفیت فکر می‌کنیم و کارمان را درست انجام دهیم و بازی به بازی به جلو می‌رویم. امیدوارم همین مقدار بازی ما دیده شود و به همین صورت مورد نقد قرار بگیریم و بدانیم که این تیم، به عنوان تیمی که دومین سال حضورش در لیگ برتر است توانسته از لحاظ شخصیتی و جایگاهی، شخصیت جدیدی را در فوتبال کشور ایجاد کند.

 

ربیعی در خصوص نقل و انتقالات زمستانی تیمش ادامه داد: در این سه سالی که من هدایت مس رفسنجان را به عهده داشتم سعی کردن برنامه‌ریزی‌هایی که داشتم را بدون آن که توضیحی درباره آن‌ها دهم با یک ریتمی به جلو ببرم. ما در نیم فصل اردو نداشتیم و یک اردو در ابتدای فصل رفتیم. در نیم فصل دوم هیچ هزینه‌ای برای جذب بازیکن نکردیم و با همان بودجه ابتدای فصل آمدیم. از مهدی کیانی به دلیل زحماتی که سال گذشته و امسال برای مجموعه و تیم کشید تشکر می‌کنم اما با توجه به مشکلات شخصی‌ای که داشت و به دلیل شرایط خانوادگی باید حتما در تبریز حضور پیدا می‌کرد و با جدایی ایشان موافقت کردیم. در همان پست یک بازیکن جذب کردیم و بدون کوچک‌ترین تغییراتی به نیم فصل دوم آمدیم چرا که فکر می‌کنم الان ما نیازمند ثبات هستیم. ثبات می‌تواند به مجموعه ما کمک کند. الان نیازمند ثبات هستیم و امیدوارم این شکلی که داریم در نیم فصل دوم مثل نیم فصل اول فرایند را داشته باشد کما اینکه نیم فصل دوم شرایط متفاوت است.

 

او در مورد بلند پروازی در خصوص این تیم توضیح داد: برنامه ریزی و هدف گذاری در مس رفسنجان باید با یک شیب مناسبی جلو برود و اگر بخواهیم مقداری غیر ارادی، غیر طبیعی و یا بدون تدبیر روی این تیم فکر شود به تیمی تبدیل می‌شود که خیلی زود چهره می‌شود و خیلی سریع از صحنه محو می‌شود! حداقل تا زمانی که من مسئولیت این تیم را دارم برنامه دارم که به این شکل نباشد.

 

سرمربی مس در خصوص بحث‌هایی که بر سر مدافعان تیم ملی و حضور نورافکن در قلب خط دفاع مطرح و واکنش فرهاد مجیدی را نیز در پی داشته گفت: دو اصل در این موارد وجود دارد که اصل اول سرمربی تیم است چون نزدیک، رهبر، پاسخگوی تیم است و مسئولیت برگردن ایشان است. قطعا ایشان می‌تواند تصمیم صحیح‌تری را بگیرد. ما از دور هستیم و چون همین موقعیت را در تیم‌های‌مان داریم قطعا باید درک متقابل و درست از سرمربی داشته باشیم. کار آقای اسکوچیچ از نگاه خودشان درست بوده و حتما چیزی را برای بازی برانداز کرده‌اند اما اگر بخواهیم مثل ما که در لیگ هستیم نگاه کنیم، با توجه به اینکه در بحث ملی روبه رو هستیم و در بحث ملی با گستردگی فوتبالیست در کشور روبه رو هستید نظر من این است که اگر من بودم سعی می‌کردم از یک دفاع وسط تخصصی استفاده کنم و این حرف من ارتباطی با اینکه کار آقای اسکوچیچ درست یا غلط بوده ندارد. این یک ایده شخصی است و به من دو قطبی بودن این مسئله ارتباطی ندارد. من در جایگاهی نیستم که درباره این مسائل اظهار نظر کنم و پاسخگوی تیم خودم هستم و آقای اسکوچیچ پاسخگوی پروژه ملی هستند. حتما آقای مجیدی هم درباره منافع تیم خودش و مسائل روانی و شخصیتی تیم خودش صحبت کرده است. من سعی کردم نظر خودم را درباره این مسئله بدهم و هنوز هم من سعی می‌کنم از دفاع وسط تخصصی استفاده کنم اما حتما آقای اسکوچیچ طرح یا برنامه‌ای داشتند که این انتخاب را کردند و خداراشکر که بازی را تیم ملی با برد پشت سر گذاشت.