مهاجم افسانه‌ای بلغار سال های دور بلوگرانا درمورد وضعیت این باشگاه به اظهار نظر پرداخت.

استویچکوف از قهرمانی بارسلونا در فصل آینده لالیگا اطمینان دارد.

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو هریستو استویچکوف از تمرینات تیم بارسلونا در میامی بازدید کرد. او در این بازدید روبرت لواندوفسکی را خریدی عالی برای بارسلونا توصیف نمود:

از خرید لواندوفسکی بسیار خوشحالم. او گلزنی بزرگ است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. او در بازی، حتی خارج از محوطه جریمه، فعالیت و پویایی خوبی دارد. لواندوفسکی می‌تواند کارهای دشواری را انجام دهد. الان به شما بگویم که قصد بارسلونا این است که با چنین ترکیبی قهرمان لالیگا شود.

استویچکوف ضمن اینکه معتقد است که بارسلونا به بازیکنی مانند لواندوفسکی نیاز داشته است، گفت:

ما الان در خط حمله علاوه بر لواندوفسکی، اوبامیانگ، آنسو فاتی و فران تورس را هم داریم‌. دمبله هم که به تازگی قراردادش را تمدید کرده است. من به خاطر انجام چنین کارهای بزرگی از خوان [لاپورتا] و یوردی کرایف سپاسگزارم.

استویچکوف در ادامه مشکلات احتمالی مربوط به رقابت بین بازیکنان را رد می‌کند:

در فوتبال مدرن رقابت به پیشرفت و ترقی منجر می‌شود. روبرت از قدیمی های عرصه‌ی رقابت است و همواره تلاشش را انجام می‌دهد. او می تواند برای سایر بازیکنان [ خط حمله] نقش پدر را ایفا کند و آنها را در مسیر پیشرفت یاری دهد. 

[خوزه] الکسانکو در سن 34 سالگی قهرمان اروپا شد، لئو [مسی] هم در 34 سالگی رکورد خوبی ثبت کرده بود. و حالا روبرت لواندوفسکی در 34 سالگی می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند کیفیت بالایش را در بلند مدت هم حفظ کند.

استویچکوف اعتراف کرد که جدایی از بایرن مونیخ بعد از این همه سال کار آسانی نیست؛ وی ادامه داد:

 کارهایی که لواندوفسکی در بایرن انجام داد انجام بسیار شگفت انگیز بود؛ امیدوارم او بتواند به روند گلزنی هایش ادامه دهد؛ برای یک مهاجم، به ثمر رساندن گل، بسیار مهم است. من مطمئنم او در بارسلونا گل هایی به ثمر خواهد رساند و افسوس هایی را بر خواهد انگیخت.

هریستو در این میان یک پیام برای هواداران رئال مادرید داشت: 

زمانی که لواندوفسکی در دورتموند بود، به رئال 4 تا گل زد. ببینیم در آینده آیا باز هم آنها[ هواداران رئال مادرید] به تمسخر و ریشخند ادامه می‌دهند یا خیر.

 درمورد ماندنی شدن ام باپه در پاری سن ژرمن: 

زندگی همین است..

استویچکوف درمورد دمبله گفت:

ببینیم او چه خواهد کرد. همیشه می‌گفتم دمبله از کیفیت بالایی برخوردار است. 150 میلیون برایش هزینه شد اما بیشتر اوقات مصدوم بود؛ ببینیم آیا این بازیکن [از خواب غفلت] بیدار می شود یا خیر. دمبله باید چیزهایی را بیاموزد؛ من از مربیان زیادی، درس های بزرگی آموختم. اگر دمبله مجبور است چند ویدیو را تماشا کند تا بازیش بهتر شود، اجازه دهید آن ویدیوها را تماشا کند.

استویچکوف در نهایت درمورد ترکیب حال حاضر آبی اناری پوشان گفت :

بارسا باید خوب بازی کند و برنده شود. همه بازیکنانی که تا به امروز خریداری شده‌اند، بازیکنان سطح بالایی هستند که باعث رقم خوردن تفاوت ها خواهند شد. من قبل از شروع لالیگا، امضا می کنم که با این ترکیب، بارسا قهرمان لیگ خواهد شد.