بحث خرید مهاجم خارجی توسط باشگاه پرسپولیس بسیار طولانی و زمان بر شده است. در حالی که هفته‌هاست صحبت از حضور کاسیانو در ایران می‌شود اما این مهاجم برزیلی هنوز به تهران نیامده است! از طرفی شرزود تمیروف به پرسپولیس فراخوانده شده و تصور می‌شود یحیی گل محمدی این مهاجم گل نزن ازبک را نیز در این تیم حفط کند.

در همین ارتباط و البته شرایط کنونی تیم ایران با جمشید شاه محمدی مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی کشورمان هم کلام شدیم.

آقای شاه محمدی بدون مقدمه می‌خواهیم برویم سر تیم ملی و از شما بپرسیم موافق ماندن اسکوچیچ هستید یا نه؟

اجازه بدهید جواب شما را جور دیگری بدهم. من از شما می‌پرسم با این شرایط ماندن آیا درست است؟ یا اینکه بازیکنان تیم ملی احترام سرمربی خود را در آینده حفظ خواهند کرد؟

بهتر است خودتان جواب بدهید، لطفا؟!

من به شما می‌گویم این ملی پوشان از این به بعد تره هم برای دراگان اسکوچیچ خُرد نخواهند کرد!

چرا؟

چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ سرمربی تیم ملی اگر اقتدار لازم را داشت ملی پوشان اینگونه علیه او جبهه نمی‌گرفتند. من این حرف را می‌زنم چون با بزرگانی مثل مرحوم پرویز دهداری و علی آقا پروین کار کرده ام. کسی جرأت نمی‌کرد توی چشمان علی آقا پروین نگاه کند اما حالا...

ولی زمان مرحوم دهداری هم ۱۴ ملی پوش استعفا دادند؟

من نمی‌خواهم به آن ماجرا ورود کنم چون اغلب کسانی که استعفا دادند از دوستان خوب و قدیمی‌ام هستند اما پرویزخان دهداری همه را کنار گذاشت و تیمی‌جوان ساخت. تیمی که از دل آن عابدزاده‌ها، محرمی‌ها،زرین چه‌ها، نامجو مطلق‌ها، کرمانی مقدم‌ها، قایقران‌ها، افتخاری‌ها، مرفاوی‌ها، باوی‌ها و ... متولد شدند.

اتفاقا کم نیستند کسانی که معتقدند برخی از این ملی پوشان یکی مثل زنده یاد دهداری می‌خواهند؟

مرحوم دهداری یا چرا راه دور برویم کارلوس کی‌روش! در زمان کی‌روش نظم و انضباط حرف اول و آخر را می‌زد. من نمی‌خواهم اسم بیاورم و شما بهتر از من می‌دانید چه بازیکنان بزرگی را مثل آب خوردن خط زد تا بازیکن سالاری مُد نشود. دراگان اسکوچیچ شاید از لحاظ فنی مربی خوبی باشد یا زحمت زیادی هم می‌کشد اما مربیگری فقط تمرین دادن نیست.

ولی قرار است کریم باقری هم به او اضافه شود و...

کریم باقری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست و درآن هیچ شکی نیست اما تیم ملی مبصر نمی‌خواهد. این تیم یکی مثل کی‌روش می‌خواهد. معلمی‌که نخواهد وظایف خود را به مبصر بسپارد. سرمربی تیم ملی باید از خود اقتدار نشان دهد نه اینکه دنبال یکی بگردد تا تیمش را جمع کند. من احساس می‌کنم این صحبت‌های اسکوچیچ هم نشانه ضعف او در اداره تیمش است.

شما جای اسکوچیچ بودید چه کار می‌کردید؟

من جای اسکوچیچ نیستم. او سرمربی تیم ملی است و می‌تواند با اقتدار تصمیمات مقتضی را بگیرد. وقتی بی انضباطی می‌بیند باید با قدرت برخورد کند. تیم ملی با باشگاه فرق می‌کند. شما در یک تیم باشگاهی محدودیت در انتخاب بازیکن دارید و نمی‌توانید راحت بازیکن را کنار بگذارید چون تیم ضرر می‌کند. بهترین برخورد با بازیکنان بی انضباط در یک تیم، جریمه مالی است اما در تیم ملی دست شما باز است. می‌توانید از بین صدها بازیکن، نفرات خود را انتخاب کنید و بر همین اساس باید با اقتدار بیشتری برخورد کنید. بازیکن تیم ملی هم می‌داند سرمربی راحت می‌تواند او را خط بزند بنابراین بیشتر رعایت می‌کند.

شما می‌گویید یکسری از ملی پوشان باید خط بخورند؟

من می‌گویم اصلا کار نباید به اینجا کشیده می‌شد که یکسری بیایند از سرمربی تیم ملی حمایت کنند و یکسری دیگر مخالفت خود را نشان دهند. به نظر من هر دو اتفاق و اقدام اشتباه بوده و نشان دهنده ضعف سرمربی تیم ملی است. الان دیگر خیلی مشکل است که اسکوچیچ بخواهد کسی را کنار بگذارد چرا که پای خودش هم روی پوست موز است.

بگذریم! راستی خبر دارید که شرزود تمیروف مهاجم مورد علاقه شما (!) در دو بازی تدارکاتی متوالی پرسپولیس برابر پیکان و نساجی مازندران موفق به گلزنی شده است؟

مبارک باشد! من نظرم را قبلا در مورد تمیروف گفته ام اما ظاهرا مهاجم دیگری پیدا نمی‌شود. همین الان به شما می‌گویم که در همین فوتبال ایران می‌توان ۲۰۰ فوتبالیست جوان بهتر از تمیروف پیدا کرد. من با او دشمنی ندارم و امیدوارم در فصل جدید هم مثل بازی‌های تدارکاتی گل بزند اما بعید می‌دانم او بهتر از مهدی عبدی یا حامد پاکدل خودمان باشد.

البته پرسپولیس دنبال خرید کاسیانو و یک مهاجم خارجی دیگر است؟

کاسیانو که ظاهرا همه را سرکار گذاشته است! به شخصه معتقدم مهاجم خارجی که به پرسپولیس می‌آید باید حداقل ۲۰ گل برای این تیم بزند. پرسپولیس تیمی‌هجومی‌باهافبک‌های تکنیکی و پاسور است و اگر مهاجمی‌واقعا شم گلزنی داشته باشد حتی می‌تواند به راحتی آقای گل شود. تجربه نشان داده که پرسپولیس در خرید مهاجم در سال‌های اخیر ناموفق ظاهر شده و امیدوارم این مرتبه یک فوروارد خارجی در حدو اندازه‌های پرسپولیس بزرگ خریداری شود.