به گزارش "ورزش سه"، اولین توقف در جریان این مسابقه که هر دو تیم تقریبا با تیم‌های دومشان پا به آن گذاشته بودند در دقایق پایانی نیمه اول مسابقه رخ داد؛ جایی که تلاش بی‌محابای محبی بازیکن مس رفسنجان با کف پا پشت محوطه جریمه سبزپوشان اراکی برای زدن توپ سبب شد تا میلاد فخرالدینی مدافع راست باتجربه آلومینیوم از کوره در برود و مانند آنچه در جام جهانی 1998 میان اورتگا و فن‌درسار دیدیم با سر به سینه محبی بلندقامت برود.
در نیمه دوم هم یکبار دیگر بازی متوقف شد و آن هم جایی بود که داور تصمیم به اخراج وحید محمدزاده مدافع میانی آلومینیوم کرد ولی کادر فنی تیم میهمان به این تصمیم اعتراض داشت و سرانجام با دخالت محمد ربیعی و درخواست او از داور مسابقه بار دیگر مدافع آخر آلومینیوم به بازی بازگشت و شاگردان مهدی رحمتی یازده نفره به کارشان ادامه دادند.
جالب اینکه یکی از مربیان حاضر در این مسابقه در پایان نیمه اول از داور مسابقه هنگام رفتن به رختکن خواست تا با دادن کارت زرد بازی را کنترل کند، ولی همان مربی وقتی در نیمه دوم داور با کارت قرمز خود وحید محمدزاده را جریمه کرد با عصبانیت اینطور به این موضوع واکنش نشان داد:« حالا داور یادش افتاده در یک بازی دوستانه قانون رو اجرا کنه». این یک تناقض آشکار در فاصله 40 دقیقه بود! 

این‌ها البته جزئیاتی از یک مسابقه دوستانه در فاصله‌ای 10 روزه تا شروع دوباره مسابقات لیگ برتر است ولی وقتی ماجرا حساس‌تر و هشداردهنده‌تر می‌‎شود که بدانیم بارها در مسابقات فصل قبل و فصول گذشته شاهد چنین اتفاقاتی بوده‌ایم و عجیب‌تر اینکه در بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل نیز این اتفاقات در حال تکرار است و حتی دیدار مس کرمان و گل‌گهر در سیرجان در دقایق پایانی به دلیل اعتراض به تصمیمات داور و درگیری میان اعضای دو تیم نیمه تمام باقی ماند! 
تحت فشار قرار داشتن بازیکنان به دلیل حضور در فصل دشوار بدنسازی را می‌توان یکی از دلایل درگیری دانست؛ موضوعی که هم محمد ربیعی به آن اشاره کرد و وحید فاضلی. ولی عامل دیگر که مربیان و بازیکنان لیگ برتری بارها در مصاحبه‌های مختلف به آن اشاره کرده‌اند، نبودن تکنولوژی کمک داور ویدئویی است؛ سیستمی که حداقل در نیم فصل اول لیگ بیست و دوم نیز برخلاف بسیاری از لیگ‌های دنیا شاهدش نخواهیم بود تا احتمالا حداقل تا چند ماه دیگر شاهد چنین درگیری‌هایی در بازی‌های رسمی هم باشیم  و دلیل آن هم نبودن سیستم کمک داور ویدئویی عنوان می‌شود.