اردوی مس رفسنجان در تهران و گفتگو با محمد ربیعی نقطه آغاز برنامه زیر آسمان لیگ برای فصل 1401/02 است. گفتگوی سامان خدائی با محمد ربیعی جمعه و شنبه تقدیم شما مخاطبان طرفداری می شود

در لیگ بیست و دوم رسانه طرفداری بار دیگر با برنامه زیر آسمان لیگ در خدمت مخاطبان طرفداری خواهد بود. برای شروع دوباره این برنامه تیم طرفداری به اردوی مس رفسنجان رفت و سامان خدائی با محمد ربیعی، سرمربی این تیم گفتگو کرد. گفتگو با محمد ربیعی در دو قسمت جمعه و شنبه تقدیم شما مخاطبان طرفداری خواهد شد. پیش از اینکه دو قسمت برنامه را تماشا کنید، از شما دعوت می کنیم تماشاگر صحبت های محمد ربیعی درخصوص وضعیت تیم ملی باشید.

این بخش کوتاه از گفتگو را می بینید و می خوانید:

خب یک سوال خارج از لیگ. اتفاقی که روزهای گذشته افتاد و سرمربی تیم ملی را ابتدا کمیته فنی فدراسیون فوتبال برکنار کرد و بعد هیات رئیسه حفظ کرد سرمربی تیم ملی را. این لطمه نمی زند جایگاه سرمربی تیم ملی.

در رابطه با این سوال آدم باید خیلی گزیده گو باشد به خاطر وضعیتی که تیم ملی دارد ما هیچ چیزی با ارزش تر از وضعیت ملی نداریم و دوست ندارم اینجا کلمه ای بگویم که خدایی نکرده چون 3 4 ماه مانده به شروع جام جهانی، کوچکترین خللی در کار وارد شود. می توانم بگویم نقد دارم و به یکسری اتفاقات از دیدگاه من کوچکترین می شود از نگاه بهتری و از روش بهتری استفاده می شد برای هرکاری ولی می توانم اینجا آرزو کنم که تیم ملی در جام جهانی بتواند موفق باشد و این را بدانیم که جایگاه سرمربی در هر تیم مهمترین جایگاه در آن تیم هست و اگر سرمربی با قدرت تمام نتواند کار کند به هرحال پایه ها سست خواهد شد و از اینجا به بعد با حمیت و وفاق و کانون فکری درست و می شود گفت مجمعی که همه در آن قرار دارند آرزو کنیم که تیم ملی در جام جهانی موفق شود.

جوی راه افتاده که حرف زدن در خصوص وضعیت تیم ملی سخت است چه برسد اینکه یک سرمربی در مورد تیم ملی صحبت کند.

نه سخت نیست اینکه شما بخواهید هر حرفی بزنید کاری ندارد و می شود زد اما بازتاب آن حرف چه خواهد شد و چه کمکی آن حرف من می تواند بکند الان هیچ حرفی نمی توانم بزنم که کمکی کند چون شما در مورد گذشته صحبت می کنید، اینجور شد آیا این کار درست بود، من هر حرفی بزنم مال گذشته است از من می توانید برای آینده سوال کنید مثلا بپرسید چه به ذهنت می رسد می توانم دو راه حل بدهم، ایراد گرفتن که همه می توانند ایراد بگیرند اینکه ما بتوانیم چه راه حلی برای حل مشکل و ایراد دهیم درست است اگر بیایم در مورد گذشته حرف بزنیم می تواند باعث کدورت شود ما اگر بتوانیم عاشق تیم ملی باشیم باید وحدت ایجاد کنیم و الان هیچ چیزی جز وحدت به ما کمک نمی کند با تفرقه، دشمنی، سو تفاهم، با کدورت، با هر چیزی اینها به ما کمک می کند در پروژه جام جهانی یا اینکه ما در جام جهانی به چه چیزی نیاز داریم، جز این است که به اتحاد نیاز داریم؟ جز به این نیاز داریم که پشت هم باشیم؟ با هر تصمیم درست یا غلط الان باید پشت هم باشیم و برای اینکه آبرومندانه در جام جهانی بازی کنیم و همه سرشان را برای تیم ملی بگذارند الان باید در این مسیر باشیم هر کس در جای خودش. من مدیر بهترین تصمیم، من سرمربی بیشترین تمرکز من بازیکن بالاترین مرز تاکتیک پذیری و تعصب. همه باید در مسیری باشیم تا بتوانیم بالاترین راندمان را ایجاد کنیم. شما از من در مورد گذشته پرسید و من می گویم اگر در مورد گذشته صحبت کنم، کمکی به آینده نمی کنم اما برای آینده چرا حرف خواهم زد.

بپرسم از راه حلی که مدنظر دارید؟ شرایطی که این وضعیت تیم ملی را بهتر کند.

چیزی که الان به ذهنم می رسد مهمترین مسئله یکپارچه کردن است، تصمیمات صحیح سرمربی، یکپارچه کردن تیم، اتحاد فرمالیته نه اتحاد کاملا قلبی از همه مهمتر ذهنی، ما باید ذهن هایمان همدیگر را بپذیرد تا در یک مسیر و منشور درست حرکت کنیم و انشالله حداقل این مینی کمپ اخیر، ایجاد بازی تدارکاتی درست، هماهنگی تاکتیکی بیشتر و بعد از همه چیز مسابقات تورنمنتی تمرکز در خود تورنمنت مهمترین مسئله است. انجا تمرکز را یک هفته ده روز ایجاد کنیم شاید این تیم ملی بتواند کارهای نشدنی را هم شدنی کند.