به گزارش "ورزش سه"، کاظمی می گوید تیم ها باید تاکتیک پذیر باشند، در فدراسیون شخص فوتبالی ریاست کند و به تیم های پایه نیز اهمیت بدهند. این بخشی از صحبت‌های سرمربی سابق فوتبال با خبرنگار ما است.

این گفت و گو را در زیر بخوانید:

عدم مدیریت صحیح استرس به جان مربیان انداخته است
من تا به اینجا کار بازی های دلچسبی در لیگ برتر ندیدم و به این اعتقاد ندارم که چون  بازی ها تازه شروع شده به این شکل است. فوتبال ما را با فوتبال اروپا مقایسه کنید. فوتبال ایران در  نتیجه گیری خلاصه شده است. بحث ما الان این است کیفیت بازی های ما پایین است. این همه هزینه شده، کلی بازیکن آورده‌اند ولی فایده ای نداشته است. به خاطر عدم مدیریت صحیح استرس به جان مربیان افتاده است و اکثر تیم ها تدافعی بازی می کنند و از جذابیت فوتبال ما کم شده برای همین کیفیت بازی های ما پایین است.

پرسپولیس و استقلال راضی کننده نبودند 
تیم ها هنوز نتوانسته اند به چیزی که مدنظر جامعه فوتبال است یعنی چیزی که هواداران می خواهند برسند. تیم ها همه محتاط بازی می کنند. کمتر تیمی را دیده ایم که با دو فوروارد بازی کند، حالا سه فوروارد که هیچی! به همین خاطر بازی ها جذاب نیست. پرسپولیس پنج سال متوالی قهرمان شده و سال گذشته نایب قهرمان شده ولی در دو بازی اخیر ۴ موقعیت بیشتر نداشته و گل هم نزده یا مثلاً اگر تیم ملوان از لحاظ بدنی کم نمی آورد، استقلال بهتر از ملوان نبود. بار فنی هم در نتایجی که به دست آمده نبود و در کل راضی کننده نبودند.

تماشاگر مسئولیت بازیکن را دو چندان می کند 
عدم حضور هواداران از شوق و اشتیاق بازیکن کم می کند و این از مشکلات عدیده فوتبال ما است که به چشم می آید. برنامه ریزی لیگ خوب است و بازی ها به موقع انجام می شود. من از نظر فنی می گویم بازی ها دلچسب نیست و باید تماشاگر در استادیوم باشد تا بازیکن با انگیزه بازی کند زیرا مسئولیت بازیکن چند برابر می شود.  

توقع جامعه ما بازی های باکیفیت تری است 
نیمه دوم بازی با سپاهان را در برابر نساجی دیدم دلچسب نبود یعنی کار مشخص تاکتیکی نداشت. انشاالله در فرصت باقی مانده کار می کنند. اما اعتقادم این است شاید عدم شناخت مربی از بازیکنان باعث این مسائل شد. توقع جامعه ما بیشتر از این ها است. تیم ها باید کار تاکتیکی انجام بدهند و هجومی بازی کنند.

حاشیه امنیت داوران را بالا ببریم 
سه سال است که همه در مورد VAR صحبت می کنند که باید بیاید. دنیا به این رسیده است که تکنولوژی باید باشد، متاسفانه فوتبال ایران فاقد تکنولوژی است و این هم ضعف بزرگ فوتبال ایران است. همه مربیان و بازیکنان شاکی هستند اگر کمک داور ویدیویی باشد خود داوران هم خیلی راحت تر هستند. تمام داوران دنیا اشتباه می کنند اما VAR کمک می کند تا حق کسی خورده نشود. ضمن اینکه داوران هم زیر سوال نمی روند. به نظر من باید حاشیه امنیت خوبی برای داوران ایجاد شود تا راحت تر قضاوت کنند. اشتباه داوران روی آفساید و پنالتی است که اگر تکنولوژی اش بود این اتفاق نمی افتاد.

فقط همین را از کی روش یاد گرفتید؟
فوتبال ما آنقدر پیشرفت نداشته که ما بخواهیم از داوری انتظار پیشرفت داشته باشیم. خدا آقای کی‌روش را خیر بدهد به ایران آمد و سیستم دفاعی را یاد داد حالا تمام مربیان ما محتاط عمل می کنند. چرا مربیان ما مدیریت و نظم فوتبال او را یاد نگرفتند؟ همه فوتبال ما در دفاع کردن و ضد حمله خلاصه شده است. سال گذشته هم ما همین مشکل را داشتیم و تیم ها ترسو بازی می کردند.

سرمربی تیم ملی را تخریب کردید 
در خصوص تیم ملی و مسائلی که برای اسکوچیچ پیش آمد باید بگویم وقتی که قدرت یک سرمربی را از او می‌گیری چه توقعی می توانی داشته باشی؟  شما سرمربی تیم ملی فوتبال را تخریب کردید. البته سر همه مسائل فوتبال همین بلا آمد. شما تیم ملی امید را نگاه کنید، در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت نکرد فردا توقع دارید این ها بروند و در المپیک نتیجه بگیرند؟

به فکر فوتبال باشید 
در خصوص انتخابات فدراسیون هم باید  بگویم هر کس که در مسند کار می نشیند باید به این فوتبال خدمت کند‌. آنهایی هم که می‌خواهند رای بدهند خدا را در نظر بگیرند و به فکر فوتبال باشند.

به واسطه فوتبال برای خودتان شخصیت نخرید 
نامه برای فدراسیون فوتبال آمده و احتمال تعلیق وجود دارد. من قبلا هم گفتم آقایانی که می خواهند به واسطه حضور در فوتبال یا فدراسیون برای خودشان شخصیت بخرند اشتباه می کنند. نماینده مجلس ما باید به داد مردم برسد نه اینکه تازه بخواهد بگوید چه کسی انتخاب شود چه کسی نشود. هر کسی باید کار خودش را بکند. نماینده های ما حق دخالت در فوتبال را ندارند، سر رشته ای هم ندارند. آن ها که  سیاسی و کار بلد هستند در ورزش نیستند و آنهایی که نابلد هستند آمدند و برای فوتبال ما تصمیم می گیرند.

آینده فوتبال ایران سوخت می شود 
من خواسته ام این است که به نوجوانان، جوانان و امید فوتبال کشور بها بدهند‌ الان که هیچ کس نیست و هرکسی دنبال کار خودش است. برخی افرادی آینده فوتبال ایران را می سوزانند.

تحت هر شرایطی کار نمی کنم 
کاظمی در خصوص این که قصد بازگشت به  مربیگری را دارد یا خیر گفت: برگشتن ما خیلی مهم نیست. الان کار کردن با یک سری از شرایط و با بعضی از افراد خیلی سخت شده است. پیشنهاد داشتم اما تحت هر شرایطی آدم نمی تواند هر جایی کار کند. وقتی به دنبال شخصیت و موفقیت هستی نمی توانی با هر کسی کار کنی که در چارچوب فوتبال نیست. شما با یک مدیر صحبت کنید قبل از اینکه در مورد ورزش نظر بدهد راجع به سیاست حرف می زند. معلوم است نمی توان با او کار کرد.

رامین و مهدی‌پور می درخشند 
وی در خصوص شاگردانی که در لیگ دارد و اینکه کدام یک را بیشتر از نظر فنی قبول دارد گفت: من همه شاگردانم را دوست دارم. رامین در این دو هفته خوب کار کرده و مهدی مهدی پور همچنان می درخشد. اکثر بازیکنان خوب کار می‌کنند تنها باید تاکتیک پذیری خود را بیشتر کنند.