به گزارش "ورزش سه"، غلامرضا جعفری مدیر فنی آکادمی باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با خبرنگار این باشگاه شایعه انحلال تیم امید فوتبال سپاهان را تکذیب کرد و ادامه داد: در آخرین جلسه مجمع فدراسیون فوتبال با پیشنهاد آقای ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان موضوع تشکیل تیم ب برای باشگاه‌ها مطرح شد که مورد استقبال اعضای مجمع قرار گرفت و مقرر شد در جلسه بعدی مجمع این پیشنهاد بررسی و تصویب شود.
وی افزود: تیم امید سپاهان منحل نشده بلکه به‌عنوان تیم ب سپاهان (سپاهان نوین) در لیگ دسته سه به فعالیت خود ادامه خواهد داد، بازیکنانی که در تیم جوانان سپاهان حضور داشتند به جای حضور در تیم امید سپاهان به تیم ب منتقل خواهند شد، به این‌ترتیب بازیکنان این تیم به جای انجام حداکثر 14 بازی در رده امید حداقل 18 بازی در لیگ دسته سه انجام می‌دهند که این خود باعث کسب تجربه بیشتر برای این بازیکنان خواهد شد.
مدیر فنی آکادمی باشگاه سپاهان افزود: شناسایی و استعدادیابی بازیکنان در سنین جوانان انجام می‌شود و در صورت مستعد بودن بازیکنان مسیر هموارتری برای پیشرفت در فوتبال دارند، مثل امسال که 12 بازیکن تیم جوانان فولاد مبارکه سپاهان با تایید ژوزه مورایس در تمرینات تیم بزرگسالان سپاهان حضور دارند.
جعفری با درخواستی از فدراسیون صحبت‌هایش را ادامه داد: در صورتی‌که مجمع فدراسیون فوتبال داشتن تیم ب را تصویب کند، رفت و آمد بازیکنان از تیم ب به تیم اصلی باشگاه تسهیل خواهد شد و این بازیکنان در طول فصل با نظر ژوزه مورایس می‌توانند در لیست تیم اصلی قرار گیرند.
وی در پایان تاکید کرد: تیم امید سپاهان با ترکیب بازیکنان زیر 21 سال یا همان جوانان در لیگ برتر امید استان شرکت خواهد کرد که این باعث می‌شود بازیکنان جوان این تیم تجربه بهتری برای حضور در تیم ب و تیم اصلی باشگاه کسب کنند.