مارکو آسنسیو در رقابت با ادن هازارد و گرت بیل، دو وینگری که زمانی ستاره هایی مدعی کسب توپ طلا بودند، پیشی گرفته است.

مارکو آسنسیو در سال 2014 از مایورکا به رئال مادرید پیوست و دو قهرمانی لالیگا و چند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است.

طرفداری | این وینگر اسپانیایی در مصاحبه با برنامه 'El Larguero' از Cadena SER گفت:

هازارد خوب تمرین می کند، او را هیجان زده می بینم و دوست دارد مادریدی ها را به وجد بیاورد، اما مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته، مصدومیت هایی داشته،... دانستن آنها پیچیده است. باید از خودش بپرسید که مشکل چیست و یک روز او به همه ما خواهد گفت. او هنوز هم امسال می تواند بازیکن بسیار مهمی برای تیم باشد. او بازیکنی با استعداد باورنکردنی است. او یکی از بهترین بازیکنانی است که در کنارش بازی کرده ام و این در تمرینات هم مشهود است. معتقدم که امسال چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارد.

برنامه روزمره گرت بیل هم مثل همه ماست. او برای اینکه بتواند 100% توانش را برای تیم به کار بگیرد باید از لحاظ جسمانی آماده باشد. او دستاوردهای زیادی در مادرید داشته و می بینم که خوب کار می کند و می تواند به ما کمک کند. این چیزی است که سرمربی باید در موردش تصمیم بگیرد که به او فرصت بازی بدهد یا نه. در رختکن و در تمرینات او رابطه خوبی با همه ما دارد و به خوبی ادغام شده است. هر کدام از ما شخصیت متفاوتی داریم. اینطور نیست که همه یک رنگ باشیم.

مارکو آسنسیو در این فصل 25 بازی انجام داده و حاصل آن 8 گل و یک پاس گل بوده، در حالیکه ادن هازارد 19 بازی انجام داده و یک گل و دو پاس گل ثبت کرده است. آمار بازیکن ولزی اما نگران کننده است چرا که تنها 3 بازی در لالیگا انجام داده و یک گل به ثمر رسانده است.