به گزارش "ورزش سه"، ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال یک مربی کاملا جنجالی حتی در کشور خود محسوب می‌شود. او همین چند روز قبل به خاطر لگد زدن به برانکارد کنار زمین مسابقه با ملوان خبرساز شد و در نهایت کمیته انضباطی رای به جریمه نقدی 150 میلیونی و همچنین محرومیت یک جلسه ای تعلیقی برای این مربی داد.

حالا با گذشت چند روز از ماجرای اتفاقات انزلی و در آستانه مسابقه استقلال در هفته سوم لیگ برتر مقابل مس کرمان یک خبر جنجالی دیگر پیرامون ساپینتو منتشر شده که حمایت از محکومیت او به یک ماه حبس دارد!

نشریه «فوتبال 365» پرتغال امروز از یک جنجال جدید و دردسر بزرگ برای استقلال و ساپینتو خبر داده است. این رسانه پرتغالی خبر داد که شورای انضباطی (CD) فدراسیون فوتبال پرتغال مجازات حبس یکماهه را برای ساپینتو تایید کرده است.

در بیانیه ای که سایت فوتبال 365 منتشر کرده، آمده که سرمربی کنونی استقلال با اتهام «آسیب زدن به آبرو و تهمت ناروا» از سوی دادگاه محکوم شده است.

دلیل این محکومیت یک مصاحبه از ساپینتو در ماه می و زمانی که او هدایت موریننزه را برعهده داشت، بوده است. او در این گفت و گو اظهاراتی را درباره یک نیروی ارشد از ارتش پرتغال بر زبان آورده است.

سرمربی پرتغالی خطاب به فرمانده ارتش پرتغال از لفظ «دروغگو» استفاده کرده و همین موضوع حالا برایش جنجالی شده است. انتقادهای شدید ساپینتو در دوران حضور در پرتغال، ستاد فرماندهی ارتش پرتغال را بر آن داشت که علیه این مربی به مراجع قضایی و ستاد مبارزه با خشونت در ورزش پرتغال شکایت کند و حالا نتیجه این شکایت مجازات یکماه حبس برای او است!

بدون شک ساپینتو برای عدم اجرای حکم اقدام خواهد کرد. او وکلای خود در پرتغال را برای اعتراض به حکم صادر شده دست به کار کرده وباید دید این اتفاق عجیب چه سرنوشتی را برای سرمربی هیجان انگیز استقلال در پی خواهد داشت.