به گزارش "ورزش سه"، روند پیروزی‌های متوالی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا امشب و با توقف این تیم در خانه برابر گلادباخ قطع شد. این حریف سفیدپوش بود که روی تک موقعیت خود در نیمه اول توسط مارکوس تورام به گل رسید و بازیکنان گلادباخ تا اواخر مسابقه توانستند از این گل محافظت کنند. بی تردید نقش اول این دفاع جانانه را یان زومر، دروازه‌بان باتجربه گلادباخ ایفا کرد و او در طول مسابقه بارها دروازه تیمش را نجات داد.

یان زومر امروز 19 عکس العمل در دیدار گلادباخ مقابل بایرن مونیخ ثبت کرد که آماری خیره کننده است. رکورد قبلی دروازه‌بان‌های شاغل بوندس‌لیگا در یک مسابقه متعلق  به الکساندر شوولوف بود، دروازه‌بان 20 ساله هرتابرلین که او هم در دیدار برابر بایرن مونیخ در ژانویه سال 2022، عملکرد درخشانی داشته و 14 عکس العمل درون دروازه این تیم داشت.

یان زومر در سال‌های اخیر بارها در رده ملی و باشگاهی نمایش‌های فوق العاده‌ای از این دست داشته و او امشب یک‌بار دیگر کیفیت خود را ثابت کرد. او تنها یک‌بار و در دقیقه 85 مغلوب ضربه دقیق لروی سانه شد و در باقی دقایق به‌خوبی از دروازه‌اش محافظت کرد تا این مسابقه در نهایت با تساوی 1-1 به اتمام برسد.

اولین واکنش یان زومر روی ضربه سر اوپامکانو بود؛ یک واکنش سریع برای رد کردن توپ از بالای تیر دروازه.
یک دبل سیو تماشایی در موقعیت تک به تک با سادیو مانه. ستاره سنگالی معمولا چنین موقعیت‌هایی را از دست نمی‌دهد اما زومر هم هر دروازه‌بانی نیست.
یک سیو عالی در موقعیت تک به تک با لروی سانه. ستاره بایرن انتظار چنین خروج بی‌محابایی را نداشت.
شیرجه عالی رو ضربه سرژ گنابری. بایرنی‌ها باور نمی‌کنند که ضربات‌شان وارد دروازه نمی‌شود.
و بلافاصله مهار توپ روی ضربه سر توماس مولر. دروازه گلادباخ بازشدنی به نظر می‌رسد.
شوت تماشایی بنجامین پاوارد از پشت محوطه جریمه و یک شیرجه دیدنی دیگر از زومر.
این بار آلفونسو دیویس شانس خود را برای باز کردن دروازه گلادباخ امتحان می‌کند اما زومر باز هم تسلیم نمی‌شود.