حمید درخشان سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس که سابقه همبازی شدن در سریال «پژمان» را با «جمشیدی» دارد خاطرات جالبی از این سریال دارد. با حمید درخشان در همین ارتباط گفت و گو کردیم که ماحصل آن را در زیر می خوانید؛

پیگیر جشنواره فیلم فجر بودید؟

بیشتر به خاطر پژمان جمشیدی پیگیری می کردم که متأسفانه باز هم جایزه ای به او ندادند.

چرا؟ سه بار پژمان جمشیدی نامزد شده و هر سه بار نتوانسته سیمرغ بگیرد؟

به نظر من سینمایی ها به پژمان حسادت می کنند و نمی خواهند او این جایزه را بگیرد. متأسفانه درحالی که پژمان جمشیدی خودش را به سینما و تلویزیون ایران ثابت کرده باز این حسادت ها تمام نمی شود. کسی که بدون سابقه قبلی یا درس خواندن در دانشکده هنر می آید و تئاتر بازی می کند لیاقتش بالاتر از این حرف هاست. پژمان جمشیدی بدون سابقه تئاتری یا تحصیل در دانشگاه هنر می رود تئاتر زنده اجرا می کند، نقش های کمدی و جدی بازی می کند. باید دوستان این مسائل را می دیدند.

شما در سریال پژمان با او همبازی بودید. خودش از شما دعوت کرده بود که در این سریال بازی کنید؟

نه، بهروز رهبری فرد تماس گرفت و دعوت کرد. بعد پیمان قاسم خانی و آقای سروش صحت را دیدیم که هر دو انسان های فوق العاده ای هستند.

فکرش را می کردید سریال پژمان آن قدر به قول معروف بگیرد و پرمخاطب شود؟

نه واقعا! هنوز هم می بینم برخی کانال ها و شبکه های تلویزیونی دوباره سریال پژمان را بازپخش می کنند.

خاطره ای از آن سریال دارید که تعریف کنید؟

سکانس بهشت زهرا را بهروز (رهبری فرد) فوق العاده بازی کرد. همه عوامل بهت زده شده بودیم که بهروز چه کار می کند؟ جوری در مراسم مثلا ختم مادر همسر من اشک می ریخت و زاری می کرد که دور از جان انگار یکی از عزیزانش را از دست داده است. بعد از گرفتن آن سکانس ها آن قدر خندیدیم که اشک خودمان درآمد.

بازی پژمان درآن سریال چطور بود؟

خیلی راحت دیالوگ هایش را حفظ می کرد و اصلا تپق نمی زد.

بقیه بچه های فوتبالی که در این سریال حضور داشتند از جمله خود شما چطور؟

سر یکی از صحنه ها ما به کارگردان پیشنهاد دادیم اگر می شود اجازه بدهد برخی جملات را فی البداهه بگوییم و دقیقا عین دیالوگ نباشد.

سروش صحت پذیرفت؟

بله و اتفاقا نتیجه خوبی هم داد. یک جایی که در مراسم ختم بستگان من در منزل و تراس نشستیم و با بهروز و پژمان گپ می زنیم این اتفاق افتاد و خیلی راحت و بدون مشکل بازی کردیم. آن روز کارگردان و فیلمبردار بسیار از نتیجه کار راضی بودند که کار بدون تپق و مشکل پیش رفت. آقای صحت که خیلی راضی بود.

پژمان جمشیدی هم برای راحت تر بازی کردن به شما کمک می کرد؟

پژمان آن زمان خودش هم تازه کار بود و درگیر رُل خودش بود. نمی توانست کمکی کند و بیشتر آقای صحت و آقای قاسم خانی کمک می کردند. البته چیزی که کمک می کرد این بود که ما نقش خودمان را در واقع بازی می کردیم.

جلوی دوربین هم به نظر می رسید اغلب شما راحت باشید. چرا؟

به هرحال همه ما جلوی ۱۰۰ هزار تماشاچی در استادیوم آزادی بازی کرده بودیم و این مسئله باعث شده بود استرس نداشته باشیم. شاید این موضوع خیلی به همه ما کمک کرد.

نمی شود با شما صحبت کرد و در خصوص پرسپولیس نپرسید. عدم تقویت تیم در نیم فصل کار این تیم را دشوارتر نمی کند؟

صددرصد کار سخت تر می شود. اغلب تیم ها در نیم فصل تقویت شده اند و می بینید فولاد بازیکن خریده است یا تیم های دیگر به هرحال نفراتی جذب کرده اند. هرچند خرید در تابستان به مراتب راحت تر از زمستان است اما شرایط همین است. من فکر می کنم یحیی با همین نفرات هم می تواند پرسپولیس را قهرمان کند. فراموش نکنید برانکو با ۱۲ یا ۱۳ بازیکن به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید. حالا باید بپذیریم همین نفرات را داریم و با همین بازیکنان کار را پیش ببریم.

بازی با نساجی مازندران را چگونه ارزیابی می کنید؟

بسیار بازی مهمی است. درواقع ۳ امتیاز این بازی بسیار حائز اهمیت است. پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی باید در این دیدار برنده شود هرچند نساجی برای تیم های بزرگ همیشه رقیب سخت و دشواری بوده است.