به گزارش "ورزش سه"، الجزیره که در هفته اول لیگ امارات برابر دبا الفجیره قرار گرفته بود، مالکیت توپ 60 درصدی را ثبت کرد و با زدن دو گل در 30 دقیقه ابتدایی بازی، مسابقه را در همان نیمه اول برای خود به پایان رساند.

نیمه اول این بازی با برتری بزرگی برای الجزیره همراه بود و این تیم با مالکیت زیاد و حرکات مبخوت، بن شرقی و تناسی، بر مناطق دبا الفجیره فشار آوردند.

مبخوت در دقیقه 13 پس از پاس فوق‌العاده تاناسی رومانیایی دروازه حریف را باز کرد و در دقیقه 27 نیز گل دوم را از روی یک ضربه پنالتی به ثمر رساند. مبخوب در دقیقه 66 هم یک موقعیت گلزنی داشت که تیر دروازه مانع هت‌تریک او شد. علی مبخوت با این دو گل، به رکورد 183 گل رسید تا برترین گلزن تاریخ امارات لقب بگیرد.

دبا، در نیمه دوم سعی کرد اختلاف را کم کند و از طرفی الجزیره به دنبال افزایش اختلاف بود و در شرایطی که الجزیره دو موقعیت گلزنی بسیار خوب داشت اما توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا این دیدار با نتیحه ۲-۰ به پایان برسد.

مبخوت که همچنان عضوی از تیم ملی فوتبال امارات است و مهاجمی بدون جانشین در فوتبال این کشور به شمار می‌رود با وجود سن و سال بالا از شانس‌های اصلی آقای گلی است؛ آمادگی و درخشش او در این فصل می‌تواند به الجزیره برای کسب عنوان قهرمانی ادنوک لیگ کمک کند.

شروع خوب این بازیکن، وی را تبدیل به بهترین بازیکن هفته لیگ امارات در هفته اول کرده است.