به گزارش "ورزش سه"، نکونام یکی از چهره‌های مهم تیم ملی در دوره کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود. کاپیتانی که اولین شغل مربیگری‌اش را زیر نظر کی‌روش و به‌عنوان دستیار آغاز کرد اما اختلافات و مشکلاتی که در اردوی امارات پیش آمد پایان دوره ملی - مربیگری جواد نکونام را رقم زد. با این حال او مربیگری را رها نکرد و با حضور در تیم‌های خونه به خونه و نساجی قائمشهر در فوتبال ایران نامی در این عرصه تازه، دست و پا کرد و حالا هم به‌عنوان سرمربی فولاد یکی از چهره‌های قابل احترام فوتبال ایران محسوب می‌شود.

امروز خبرگزاری فارس اعلام کرده که نکونام بی چون و چرا به‌عنوان دستیار اول کی‌روش انتخاب خواهد شد و صحبت‌های لازم در این زمینه با وی صورت گرفته است. اما خبر صحیح‌تر این است که هنوز هیچ مذاکره‌ای با جواد نکونام انجام نشده و باید دید شرایط وی برای حضور در تیم ملی چگونه خواهد بود. او در حال حاضر سرمربی فولاد است و تیمش را در رقابت دشوار قهرمانی و همچنین لیگ قهرمانان آسیا هدایت می‌کند.

البته با توجه به شرایط فعلی و اوضاع ضرب الاجلیِ اردوی اتریش حضور دستیاری کاریزماتیک مثل جواد نکونام برای تیم ملی بسیار ضروری است اما اینکه او حاضر باشد پروژه‎‌اش را در فولاد رها کند و به تیم ملی برود نکته‌ای دیگر است.

البته به یاد داشته باشید که جواد خود از نامزدهای هدایت تیم ملی نیز بوده است و قطعا برای رفتن به اردوی تیم ملی و دستیاری کارلوس کی‌روش شرایط خودش را خواهد داشت.

هیچ تماسی در زمینه کاری بین طرفین برقرار نشده به جز مکالمات دوستانه‌ای که بین این سرمربی و سرمربی سابقش به‌صورت روتین انجام می‌شده است. حالا باید دید با رسمی شدن قرارداد کارلوس کی‌روش، جزئیات آن و کادر و دستیاری او شامل چه کسانی خواهد بود و آیا نکونام مطابق خبر امروز به اردوی تیم ملی اضافه خواهد شد یا نه.