پرسپولیس با برتری مقابل نفت مسجد سلیمان صدرنشین لیگ باقی ماند و توانست موضقعیت خودش را در جدول تثبیت کند. در خصوص این بازی و شرایط پرسپولیس در این فصل با سپهر حیدری پیشکسوت و کاپیتان سابق پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس بازی سختی را مقابل نفت مسجد سلیمان  برد. در خصوص این دیدار چه صحبتی داری؟

من واقعا باید یک تبریک به رضا مهاجری بگویم که تیم بسیار خوبی را ساخت. نفت یکی از سخت‌ترین رقبای پرسپولیس در این فصل بود و نمایش بسیار خوبی جلوی ما داشت. حتی در بعضی از دقایق بازی پرسپولیس را تحت فشار گذاشتند ولی خداراشکر در نهایت ۳ امتیاز برای ما شد.به نظرم پرسپولیس یکی از سخت‌ترین بازی‌هایش را با پیروزی پشت سر گذاشت و اهمییت این ۳ امتیاز در آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

عملکرد خط دفاعی را چطور دیدی؟

در اینکه ترکیب فوق العاده‌ای داریم ، شکی نیست. علیرضا بیرانوند بدون شک بهترین گلر آسیا است و از وقتی آمده خیالمان از بابت دروازه راحت شده است. مدافعان بسیار خوبی هم داریم که حتی در ۴ بازی ابتدایی گلی دریافت نکردیم. با این حال در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان کمی‌نگران خط دفاعی شدم. در این بازی چند بار مدافعان ما جا ماندند و به حریف موقعیت گل دادند. به نظرم خط دفاعی و خط میانیی ما در کارهای تدافعی باید کمی‌سخت گیرتر باشند.

لوکادیا هم درخشش فوق العاده‌ای داشت. نظرت در مورد او چیست؟

به نظرم این فقط ۳۰ درصد توانایی‌های لوکادیاست. در اینکه گلزن قهاری است و جایگیری‌های عالی دارد، شکی نیست. با این حال من فکر می‌کنم هنوز آمادگی ۱۰۰ درصدی را ندارد و بدنش سنگین است. شما شک نکنید بدن لوکادیا وقتی آماده شود، به هیچ تیمی‌رحم نخواهد کرد و خیلی بیشتر از این برای پرسپولیس گل خواهد زد. قشنگ معلوم است که لوکادیا کلاس بالایی دارد و یک مهاجم سطح بالا محسوب می‌شود. من فکر می‌کنم تا چند هفته دیگر او به مرز آمادگی کامل خواهد رسید و اشک خیلی‌ها را در خواهد آورد. در حال حاضر هم آقای گل لیگ است و من فکر می‌کنم می‌تواند به راحتی آقای گل شود. ضمن اینکه با رسیدن دیاباته و البته حضور مهاجمانی مثل عبدی و پاکدل ، مشکل خاصی در این فصل در خط حمله نخواهیم داشت.

آینده این پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

تیم ما امسال فوق العاده است و به نظرم مدعی اصلی قهرمانی به حساب می‌آید. با این حال هنوز جا دارد که در هفته‌های آینده از این هم بهتر شود و قطعا نمایش‌های بهتری هم از پرسپولیس خواهیم دید. من فکر می‌کنم امسال قهرمانی برای پرسپولیس است و تیمی‌جز پرسپولیس لیاقت قهرمانی را ندارد. در واقع تیم‌های دیگر را در حد و اندازه‌های پرسپولیس نمی‌بینم و به امید خدا در پایان فصل جشن قهرمانی خواهیم گرفت. قهرمانی فقط برازنده پرسپولیس است و اجازه نخواهیم داد که جام قهرمانی به تیم دیگری برسد.

در مورد برکناری اسکوچیچ و بازگشت کیروش چه صحبتی داری؟

من واقعا از برکناری اسکوچیچ ناراحت و غمگین شدم. در سخت‌ترین شرایط تیم ملی را تحویل گرفت و خیلی راحت ما را به جام جهانی برد. بهترین نتایج را بدست آورد و آمارش فوق العاده بود. درست نزدیک جام جهانی او را برکنار کردند تا ثابت کنند، بعضی از ما چقدر بی معرفت و قدرنشناس هستیم. با یک دستمزد پایین بهترین نتایج را گرفت ولی اخراجش کردند. رفتند مربی را آوردند که نه تنها در ۸ سال حضورش هیچ دستاوردی نداشت، دو تیم را هم از جام جهانی محروم کرد و باعث شد، مصر و کلمبیا  جام جهانی نرسند. بازگشت کیروش بازگشت به عقب کامل است ولی خب الان دیگر انتقاد فایده‌ای ندارد و دوستان کاری را که نباید انجام می‌دادند را انجام دادند. در همه جای دنیا ، مربیان هستند که تیم‌ها را به جام جهانی می‌برند ولی در ایران این ما هستیم که کیروش را به جام جهانی خواهیم برد. باز هم می‌گویم این اتفاق اصلا خوب نبود و کیروش باید روزی هزار بار از ما تشکر کند چون او را به جام جهانی می‌بریم و اجازه حضور در بزرگترین ویترین و بهترین رویداد فوتبالی دنیا را به او می‌دهیم. ولی متاسفانه می‌بینم که به جای کیروش ، خیلی‌ها از داخل ایران از او تشکر می‌کنند که او آمد و هدایت تیم ملی را قبول کرد.

نظرت در خصوص نفرات  دعوت شده  به تیم ملی چیست؟ بازیکنی بود که می‌توانست در این لیست قرار بگیرد؟

من فقط امیدوارم شایسته‌ها دعوت شوند و گزینش کیروش مثل دوره‌های قبلی جام جهانی نباشد که بعضی از آقایان از ۶ ماه قبل از شروع جام جهانی حتی می‌دانستند هم اتاقی آن‌ها در برزیل یا روسیه چه کسی است. هرچند بعید می‌دانم کسی که ذاتش به این شکل است را بشود تغییر داد و فکر می‌کنم همین روند را هم در این مقطع ادامه دهد. از ته دلم آرزو می‌کنم هیچ بازیکن شایسته‌ای پشت خط نماند و به حقش برسد.

به نظرت کیروش در جام جهانی موفق خواهد شد؟

همه ما تیم ملی کشورمان را دوست داریم. فعلا اتفاقات طوری رقم خورده که متاسفانه کی‌روش دوباره سرمربی تیم ملی شده و ما هم باید در آستانه جام جهانی به تیم ملی روحیه بدهیم و انرژی مثبت بفرستیم. امیدوارم تیم ملی نتایج خوبی در جام جهانی کسب کند و اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران رخ دهد. یک نکته‌ای را هم باید در پایان بگویم. از آنجاییکه کی‌روش چشم دیدن موفقیت کسی را ندارد و قبلا هم این موضوع را ثابت کرده ، ممکن است دوباره رفتارهای زشتش را تکرار کند، هرچند دیگر آن برو بیای قبلی را نخواهد داشت.

امیدوارم رفتارش را تغییر دهد وگرنه دوباره مثل دوره قبلی هم تیم ملی و هم باشگاه‌ها را وارد حاشیه خواهد کرد. مخصوصا باید حواسش به رفتاری که با پرسپولیس و هوادارانش می‌کند باشد. اگر بخواهد دوباره اتفاقات گذشته را در قبال پرسپولیس تکرار کند، قطعا با ۵۰ میلیون پرسپولیسی طرف خواهد بود که اینبار جواب قاطعانه و محکم‌تری نسبت به قبل به او خواهند داد. فقط امیدورام کیروش تغییر رویه و تغییر رفتار دهد و حاشیه‌ای ایجاد نکند.