به نظر می رسد با پایان محرومیت دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان، هر دو تیم می توانند در شهر خود میزبان تیم رقیب باشند

پرسپولیس و سپاهان در فصل جاری می توانند میزبان هم باشند

به گزارش طرفداری، اردیبهشت سال 1400 بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حکمی عجیب و غریب به واسطه اتفاقات رخ داده در بازی فصل قبل تر دو تیم، حکم داد که دو تیم پرسپولیس و سپاهان در لیگ 21 نمی توانند در شهرهای خود میزبان هم باشند و باید برای بازی به شهری بی طرف بروند. نکته اینجاست که آن بازی به میزبانی سپاهان بود و بازی هم بدون تماشاگر برگزار شد و به همین جهت چنین محرومیتی بسیار عجیب به نظر می رسید.

به هر روی دو تیم با استناد  به ماده ۱۱۸ از مقررات انضباطی از برگزاری بازی در شهر خود محروم شدند. این گونه شد که فصل قبل دو تیم در شهرهای متفاوت مقابل هم صف آرایی کردند. حال با پایان یافتن این محرومیت مشکلی برای میزبانی از تیم حریف در ورزشگاه خانگی خود نخواهند داشت چرا که در حکم آمده بود:

برگزاری مسابقات ۲ تیم یاد شده ( سپاهان و پرسپولیس) در فصل آتی ( فصل 21) لیگ برتر اعم از رفت و برگشت در خارج از ورزشگاه‌های خانگی این ۲ تیم و در شهر و استان بی طرف برگزار خواهد شد

متنی که تاکید می کند این حکم فقط برای لیگ 21 بوده و در لیگ جاری قابل اجرا نیست. از این رو برخلاف برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی، هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان در بازی های رفت و برگشت در شهرهای خود می توانند به مصاف هم بروند.

از این رو در هفته هشتم لیگ، سپاهان در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان میزبان پرسپولیس خواهد بود. نکته اصلی این است که با وجود وقفه یک‌ماهه در میزبانی ورزشگاه نقش جهان از بازی های سپاهان و تلاش برای ترمیم زمین چمن ورزشگاه، در آخرین بازی این تیم که مقابل آلومینوم برگزار شد، کماکان کیفیت زمین به نسبت سابق مناسب به نظر نمی‌رسید  و باید دید تا روز بازی با پرسپولیس بقه شرایط خوب قبل برمی‌گردد یا نه.